- Podnikam.sk
- Články
- Nezaradené
- Mladí podnikatelia, ktorí našli vášeň v digitálnom marketingu, zarábajú svojím klientom milióny eur ročne
Mladí podnikatelia, ktorí našli vášeň v digitálnom marketingu, zarábajú svojím klientom milióny eur ročne
(PR) „Marketingu sme sa začali venovať kvôli vlastným projektom, ktoré sme chceli predurčiť dlhodobému úspechu. Vďaka kruhu, v ktorom sme sa vždy pohybovali, si naše skúsenosti všimlo niekoľko spoločností, ktoré sa na nás obrátili s prosbou o malú pomoc s ich aktivitami na sociálnych sieťach. Akonáhle sme začali dosahovať skvelé výsledky, začali nám za túto službu platiť a vtedy sme si uvedomili, že nevyužiť túto príležitosť, by bola ozaj hlúposť.“, hovoria mladí marketéri a podnikatelia z Bratislavy, ktorých ciele hravo presahujú hranice slovenského trhu.
Samuel, Milan a Viktor sú zakladatelia marketingovej agentúry Digination, ktorých spojili spoločné záujmy a vízia, ale aj podobná minulosť. Už počas strednej školy si všetci traja uvedomovali, že v živote nechcú byť nikým a ničím limitovaní. Keď sa však na začiatku ponorili do svojich internetových projektov, ani netušili, kam ich to až dovedie.
Hneď ako sa táto mladá trojica rozhodla vstúpiť do sveta marketingových špecialistov, začali sa vzdelávať od tých najlepších z najlepších. Investovali čas, energiu a peniaze do cestovania za rôznymi prednáškami a kurzami, ktoré sa konali po celom svete. Okrem veľkých európskych miest cestovali za vzdelaním aj do Miami na slávnej Floride, USA.
Digitálny marketing je v 21. storočí neodmysliteľnou súčasťou správneho a úspešného fungovania spoločností. Biznis sa stal prostredím, v ktorom sa už dávno podnikatelia neuspokoja s malým kúskom z veľkého koláča. Je to súboj, v ktorom vyhrávajú stále tí najsilnejší.
Marketing sa taktiež musí prispôsobovať neustálej modernizácii a ako vraví trojica mladých marketérov: „Nech sa chystáte zapojiť do marketingu čokoľvek, mali ste to spraviť už včera!“ Neznamená to však, že nemáte možnosť bojovať s konkurenciou, ale musíte konať stále rýchlejšie a sofistikovanejšie.
Samuel tvrdí, že obchodovanie s produktmi a službami už nikdy nebude také, ako predtým a tvrdí, že marketingová stratégia je dnes často dôležitejšia, ako samotný biznis model, s čím nemôžeme nesúhlasiť. Bez nej nemáte šancu na veľký úspech a nestanete sa „veľkou rybou“, ktorá ovládne trh.
Digitálny marketing a jeho nástroje sa totiž stali obrovskou súčasťou automatizácie firemných procesov a rôznych úkonov, vďaka čomu sa množstvo spoločností sústredí na virtuálny svet a pomaly upúšta od starých foriem marketingu. Viktor, ktorý je najmladším z trojice, sa za pomoci svojich partnerov stal jedným z prvých marketérov, ktorý na slovenský trh priniesol automatizáciu prostredníctvom jednej z najvyužívanejších komunikačných platforiem – Messenger. Vidí v ňom obrovský potenciál, nakoľko nám už dnes poskytuje príležitosť na vybudovanie nového komunikačného a predajného kanálu.
Mladí marketéri sú dokonca presvedčení o tom, že v priebehu najbližších piatich rokov budú firmy na bežné pracovné pozíciie využívať robotov. Bude to inovatívne, lacnejšie a hlavne efektívnejšie.
Modernizácia postupov a rôzne typy automatizovania procesov sú niečo, čomu skôr či neskôr musíme prísť na chuť, no nikto z nás by nemal zabúdať na to, že aj napriek obchodu prebiehajúcemu bez osobného kontaktu s reálnou osobou a za pomoci automatizácie, stále pri obchodnom procese vychádzame z prirodzeného ľudského správania a činov, ktoré sú v mnohých prípadoch ľahko odhadnuteľné. V dnešnej dobe nie je problém predávať produkty či služby akéhokoľvek druhu. Avšak, potenciálnemu zákazníkovi/klientovi musíme najprv rozumieť, až potom sme pripravení ponúknuť riešenie na jeho problémy a odhaliť pravú hodnotu toho, čo mu ponúkame.
„Niekoľko rokov sa venujem nastavovaniu komunikačných stratégií a obchodným procesom, ktoré ma vždy vedú k tomu istému. Je to ozajstné pochopenie toho, ako ľudia reagujú na rôzne podnety, ktorými ich spoločnosti v dnešnej dobe zasypávajú takmer non-stop. Preto vždy tvrdím, že každý, kto chce v biznise uspieť, v sebe musí nájsť alebo vybudovať vášeň pre porozumenie. Staňte sa pre Vašich zákazníkov ich psychológom, ktorý im pomôže odhaliť podstatu problému, ktorý ich o potrebnom vzdelá, a ktorý poskytne riešenie na ich problém.“, hovorí Milan.
Táto trojica si zjavne plne uvedomuje, čo všetko je potrebné splniť, dodržiavať alebo obetovať, aby sa firma udržila v ťažkých podmienkach podnikateľského prostredia a nie len že veria v svoje sily a ich miesto na trhu, veria aj v sily svojich klientom, ktorí vďaka nim rastú z mesiaca na mesiac. Napĺňajú ich dobré vzťahy s klientmi, s ktorými si často sadnú dokonca aj na obed alebo večeru, počas ktorej preberú smer ďalšej spolupráce, alebo hodnotia výsledky, ktoré sa im podarilo dosiahnuť. Všetci traja kladú dôraz na formálnosť vzťahov, no oceňujú dôveru a lojalitu, ktorá z klienta a agentúry robí ozajstných partnerov.
Príbeh tejto trojice nás veľmi zaujal a sme presvedčení o tom, že o nich ešte všetci budeme počuť. Predsa, vyzerá to ako by ambície týchto chalanov nemali konca. Aktuálne ich kanceláriu nájdete v Bratislave a otvárajú druhú pobočku v Prahe. Prezradili nám taktiež to, že sú v pláne ďalšie európske metropoly ako Berlín či Londýn.
Pokiaľ by ste sa o Digination chceli dozvedieť viac, môžete navštíviť ich webovú stránku https://digination.sk/, na ktorej nájdete viac informácií o ich službách a špecializácii v oblasti digitálneho marketingu. Určite sa s Vami radi spoja a prehodia zopár slov. Týka sa to taktiež všetkých mladých špecialistov, ktorí sú ambiciózni a majú chuť na sebe pracovať každý deň – tí sú vraj v Digination vítaní vo dne v noci.
(Sponzorovaný článok)
Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.