- Podnikam.sk
- Články
- Mladí a bohatí
- Relax
- Mladý dolárový milionár Nick D῾Aloisio. Našiel dieru na trhu a nebál sa ju využiť
Mladý dolárový milionár Nick D῾Aloisio. Našiel dieru na trhu a nebál sa ju využiť
Mladý a bohatý? Takých je mnoho. Niektorí majú za sebou rodinu a užívajú si zdedené peniaze, iní si museli zarobiť sami. Keď sa však podarí zarobiť milióny už pubertiakovi, zákonite ho to zmení.
Dobré nápady zarábajú veľké peniaze a mladí to dobre vedia
Ak už máte pubertu dávno za sebou, ale stále ešte dosť síl na rozbehnutie nového biznisu, môžete si zobrať príklad trebárs z Nicka D῾Aloisia. Mladík sa už v 12 rokoch naučil programovať, vďaka čomu začala naberať kontúry jeho profesionálna cesta, teda cesta človeka, ktorý výrazným spôsobom ovplyvní svet appiek. Dnes má 19 rokov a na konte niekoľko vskutku úspešných „vynálezov“.
V marci 2011 vytvoril D῾Aloisio aplikáciu Trimit pre iOS, ktorá slúžila ako analytický nástroj na zhustenie textového obsahu do textu s 1 000, 500 alebo 140 znakmi. Zaujal tým pozornosť spoločnosti Apple, ktorá na App Store túto aplikácia označila za pozoruhodnú. Potenciál Trimitu si všimol aj jeden miliardár a ten Nickovi poskytol 300-tisíc dolárov na ďalšiu prácu.
Spätnú väzbu, ktorú Trimit zaznamenal, použil D´Aloisio na kompletné prepracovanie aplikácie a v decembri 2011 ju vypustil znovu, tentoraz pod názvom Summly.
V marci 2013 technológiu predal spoločnosti Yahoo za 30 miliónov dolárov, čo z neho urobilo jedného z najmladších self-made milionárov v histórii. Zároveň ho to podľa magazínu TIME zaradilo k najvplyvnejším tínedžerom sveta. Summly síce Nick predal, ale pracuje pre Yahoo na nových produktoch.
Nick za Summly a za prácu pre Yahoo získal od Wall Street Journal ocenenie Novátor roka. Za svoje excelentné výsledky v práci s technológiami a produktmi vyhral minulý rok aj cenu Apple Design Award. Keď sa práve nevenuje aplikáciám, študuje na Hertford College na Oxfordskej univerzite počítačovú vedu a filozofiu.
A či má Nick D´Aloisio nejakú radu pre ctižiadostivých vývojárov? Má, tvrdí totiž nasledovné: „Ak máte dobrý nápad alebo si myslíte, že na trhu je diera, ktorú by ste mohli zaplniť, choďte do toho a „odpáľte“ to, pretože investori po celom svete sa obzerajú po spoločnostiach, do ktorých by mohli investovať.“