Najviac zaostávame v službách pre občanov
Podľa prieskumu úrovne služieb na Slovensku, ktorý sme realizovali na Podnikam.SK v auguste až 44% respondentov je presvedčených, že najnižšia úroveň služieb je v oblasti štátnej a verejnej správy. Teda v službách, ktoré poskytuje štát pre svojich občanov. Ďalšími najhoršími oblasťami, ktoré si podľa respondentov vyžadujú čo najskoršiu zmenu je cestovný ruch (22%) a reštauračné služby (20%).
Stále sme sa nenaučili dostatočne si vážiť zákazníka!
Možno to poznáte z vlastnej skúsenosti. Prídete do obchodu, nikto si Vás ani nevšimne aj keď je prázdna predajňa. Žiadny pozdrav či iskrička potešenia z blížiaceho sa „cashu“. Predavačky stoja niekde v rohu a debatujú o včerajšej žúrke, prípadne nadávajú na vedúceho alebo si tajne vybavujú súkromný telefón. Keď ste si prezreli ponuku predajne a rozhodli ste sa niečo predsa len zakúpiť, prídete k predavačke a smelo sa pýtate. Po prvej vete zistíte, že nevie ani čo predáva a čo má na sklade. Ale nie je to takto všade, sú aj svetlé výnimky, je ich však málo.
Naším službám dávame priemernú známku trojku. Nižšie si pozrite výsledky respondentov v grafickom prevedení.
Slovenské hotelierstvo, tiež za tri
Väčšia polovina respondentov (51%) udelilo známku tri aj službám v oblasti slovenského hotelierstva. Viac ako tri štvrtiny (80%) respondentov uviedlo, že ceny stravy a ubytovania v hoteloch sú príliš vysoké. Za primerané ceny označili ceny a ubytovanie v penziónoch a malých súkromných zariadeniach.
Eurá stále prepočítavame na koruny
Pre posúdenie výhodnosti ceny kupovaného tovaru alebo služby si podľa nášho prieskumu prepočítava hodnotu ceny v eurách na koruny stále 49% respondentov. Najradšej pritom platíme hotovosťou a platobnými kartami, nakoľko nie všade akceptujú platobné karty. Ešte pomerne často sa stáva, že vám predajca nevydá pokladničný doklad, uviedlo 16% respondentov a 63% uviedlo, že sa im tak stáva niekedy. Sprepitné nechávame podľa spokojnosti, iba 25% respondentov necháva sprepitné vždy.
Máme radi elektronické faktúry aj platíme už aj internet bankingom
Postupnou internetizáciou rastie u klientov aj záujem o elektronické dodávanie faktúr. V našom prieskume uviedlo až 49% respondentov, že preferujú elektronické faktúry namiesto papierových. Až 84% respondentov používa internet banking na úhradu platieb.
Prieskum sa realizoval na internete v auguste 2011 na vzorke 207 respondentov.
Tiež by vás mohlo zaujímať:
- Zábavné video, ktoré sa niekedy podobá realite na našich úradoch 🙂
Grafické prevedenie niektorých výsledkov