- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Reklama
- Nemajú ešte ani 30 a už prerazili. Najkreatívnejší ľudia v reklame
Nemajú ešte ani 30 a už prerazili. Najkreatívnejší ľudia v reklame
Mladí a talentovaní sa v reklamnom svete nestratia, hoci môže nejaký čas trvať, kým sa presadia. Títo ľudia pod 30 rokov sa minulý rok ukázali v kontexte sveta reklamy ako vychádzajúce hviezdy, mená niektorých zatiaľ možno nie sú úplne známe, ale časom sa určite preslávia.
Už sa vám určite stalo, že ste kúpili aj to, čo ste nepotrebovali. Dokonca ste možno už kúpili aj takú hlúposť, že ste si to neskôr vyčítali. Moc reklamy je bezpochyby veľká a nie zriedka je práve dobrá propagácia produktu práve tým rozhodujúcim faktorom.
Kreativita sa vo svete reklamy cení asi najviac, kto ju preukáže a zaujme tak svet, ten má budúcnosť. A nasledujúcich ešte stále mladých ľudí čaká pravdepodobne svetlá budúcnosť.
Kevin Weir, umelecký vedúci v Droga5
Vek: 27
Keď Weir netvorí reklamy pre Coca-Colu Zero, Under Armour a Johnsonville, venuje sa svojej vášni, ktorou je GIF umenie. Jeho GIFy bývajú prezentované v umeleckých galériách po celom svete. Rovnaký cit pre zábavnú kreativitu prejavuje aj vo svojich reklamách.
Pozrite si jeho „Sausage Nonnas“.
https://www.youtube.com/watch?v=d0ZekprRmf8
Shakir Dzheyranov, kreatívny vedúci v Spinex Group
Vek: 28
Vďaka svojmu unikátnemu štýlu a sebadôvere je Dzheyranov výraznou „postavičkou“ v reklamnom priemysle. V súčasnosti pracuje pre Spnifex, ale predtým pracoval pre Nike a Ignition ako umelecký vedúci, rovnako ako pre Detail Vision, kde zastával pozíciu kreatívneho riaditeľa. Vyhral nespočetne veľa s internetom spätých cien: Site of the Day, Webby, Addy, Awwwards, CSS Design a Key Art.
Toto je ukážka jeho práce pre Toyotu:
https://www.youtube.com/watch?v=WFBAvHr09JI
Jordan Sparrow, umelecký vedúci v FBC
Vek: 29
Jordan Sparrow pracuje v reklame na plný úväzok iba jeden rok, ale už stihol vyhrať tri ceny v rámci Medzinárodného festivalu reklamy Cannes Lions. Po tom, čo si prečítal šokujúcu štatistiku, že „v Amerike každý rok zomrie 30 000 obetí po násilnom použití zbrane,“ sa rozhodol niektoré z týchto obetí pripomenúť prostredníctvom projektu „The Unforgotten“.
Tu je ukážka z projektu:
Giulia Magaldi, Jr., kreatívna pracovníčka v Droga5
Vek: 27
Jej krátka, ale oslňujúca kariéra bola uznaná v rámci Clio Awards, YGA, ADDY, One Show, Applied Arts a Graphis. Mladá Talianka, ktorá študovala na Miami Ad School, pracovala pre Saatchi & Saatchi, J. Walter Thompson, 360i a Pineapples and Umbrellas.
Tu je dôkaz, že jej zaradenie na zoznam nie je bezdôvodné a len o jej veku:
https://www.youtube.com/watch?v=2TJXbFdz3xY
Mike Ackerman, kreatívny vedúci v DDB Chicago
Vek: 29
Ackerman sa stal populárny vďaka RapPoems Tumblr. Keď sa nevenuje zbieraniu rapových citátov, ktoré umožňujú hlboký náhľad, tvorí kampane pre Domino’s pizza, Best Buy, Burger King, Microsoft a Morton Salt. Za svoje aktivity na poli reklamy si pritom vyslúžil ocenenia v rámci One Show, Clio Awards, ADC, Communication Arts a FWA.
Toto je ukážka jeho práce:
https://www.youtube.com/watch?v=fhNQwztxtOU
Gianmaria Schoenlieb, umelecký vedúci vo Wieden + Kennedy
Vek: 29
Schoenlieb je umelecký vedúci, ktorého práca sa sústreďuje na Coca-Colu, napríklad tvoril spot, ktorý minulý rok vysielali počas Super Bowlu, spot nazvaný „Make It Happy“. Okrem toho pracoval aj na spotoch pre Dodge vrátane inovatívnej kampane Dart Registry z roku 2013.
Tu je jeho pamätná reklama spojená so značkou Coca-Cola:
https://www.youtube.com/watch?v=ibgvkXm9Qkc