Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Letáky ako súčasť marketingového mixu v roku 2022

Letaky.jpg
Foto: Pexels
26. mája 2022 Autor Informačný servis Tlačiť

Hoci mnohí dnes už považujú reklamné letáky len za prežitok, pre mnoho firiem môžu stále predstavovať efektívnu súčasť marketingovej komunikácie. Pripravili sme pre vás stručný prehľad využitia letákov v rámci marketingu v roku 2022 a tipy, ako by mali vyzerať efektívne letáky.

Čo je to reklamný leták

Reklamné letáky sú považované za jedno z najstarších komunikačných médií. Napriek digitálnej dobe stále ide o jeden z najčastejšie objednaných produktov od tlačiarenských spoločností.

Výborným príkladom sú reklamné letáky rôznych obchodov, ktoré nám pravidelne pristanú v poštovej schránke. A keďže doba pokročila, reklamný leták už dávno nemusí predstavovať len ponuku vytlačenú na papier, ale môže byť vydávaný aj v elektronickej verzii.

Prečo sú letáky stále zaujímavé

Možno to znie neuveriteľne, ale letáky predstavujú nízkonákladový marketing. Cena za spracovanie, tlač a distribúciu letákov je rádovo nižšia, než cena za prenájom reklamnej plochy, reklamu v televízií alebo časopise či rôzne platené online reklamy. Navyše, ak letáky využívate len príležitostne, hravo si ich zvládnete navrhnúť podľa šablóny aj sami v bezplatnom online programe.

Dostať letáky pri vhodne premyslenej distribúcií k tým správnym ľuďom taktiež nevyžaduje väčšie úsilie a náklady. Kreatívne spracovaný leták si zákazníci navyše všimnú skôr, než reklamu na stránke, ktorá je nimi doslova zahltená. Určite ste už aj vy počuli o programoch na blokovanie reklám a reklamnej slepote. Tak práve týmto problémom sa vďaka letákom vyhnete.

Vďaka umiestneniu QR kódu môžete letáky prepojiť aj s online marketingom. Z letáku tak môžete potenciálnych klientov odkázať na stránku, kde nájdu viac informácií.

Ako na efektívne letáky

Predtým, ako sa pustíte do tvorby letákov, si tento proces dobre premyslite. Nevydávajte letáky len preto, že to robí vaša konkurencia. Takisto ani tisícový náklad nemusí znamenať väčší prínos, než stovky vydaných letákov. To, čo rozhoduje o úspešnosti, respektíve neúspechu reklamnej kampane prostredníctvom letákov, je premyslený účel, dizajn aj spôsob distribúcie letákov.

Určite si jasný cieľ, ktorý chcete letákmi dosiahnuť (napríklad budovanie povedomia o značke) a prispôsobne tomu celú stratégiu kampane. Nebojte sa byť kreatívni a myslite na prvý dojem. Práve ten rozhodne o tom, či skončí leták v odpadkovom koši alebo naopak upúta pozornosť príjemcu.

Ako pri každom grafickom produkte, aj pri letákoch platí, že vhodne zvolený dizajn toho spraví naozaj veľa. Reklamný leták by mal mať čistý dizajn a na prvý pohľad upútať pozornosť a odovzdať hlavné posolstvo. Pracujte pri jeho tvorbe s rôznymi veľkosťami písma, bielymi miestami či pútavou grafikou.

Pozor však, rozhodne tu platí, menej je viac. S návrhom zaujímavého letáku vám pomôže nasledujúci sprievodca. Ak si na tvorbu letáku netrúfate, nebojte sa využiť služby kvalitného grafika. Táto investícia sa rozhodne oplatí, nakoľko ako sme si už povedali, prvý dojem z letáku a schopnosť upútať pozornosť sú naozaj dôležité.

Distribúcia reklamných letákov

V minulosti reklamné letáky predstavovali najmä jeden z najrýchlejších spôsobov ako osloviť offline širšie publikum. Dobrým príkladom takejto komunikácie je Coop Jednota leták. Ten pristane v tlačenej podobe do schránky miliónom používateľom každý týždeň.

Mnohé spoločnosti sa však už dnes pri letákoch snažia o adresnejšiu komunikáciu a nešíria letáky bez rozmyslu všetkým používateľom. Robí tak napríklad Lidl, ktorý nedistribuje reklamné letáky masovo do schránok, ale tlačené letáky sú k dispozícií na predajni a elektronický dokument si môže ktokoľvek prelistovať na webe predajcu alebo na niektorej z webových stránok zameranej na distribúciu reklamných letákov.

Možnosti distribúcie letákov

Možnosti distribúcie letákov sú rôzne, medzi najviac používané patria:

  • distribúcia do poštových schránok,
  • súčasť faktúr či inej pravidelnej komunikácie so zíkazníkom,
  • umiestnenie v novinách,
  • rozdávanie priamo do rúk (na veľtrhoch, festivaloch, podujatiach…),
  • zanechanie letákov vo firme, s ktorou spolupracujete.

To, či sa rozhodnete pre masovú distribúciu letákov do schránok, alebo naopak oslovenie užšieho publika offline alebo online, závisí najmä od účelu, za akým leták vydávate. Ak napríklad v rámci letáku informujete o akcii alebo podujatí pre špecifické publikum, stačí letáky distribuovať na mieste, kde sa zhromažďuje vaša cieľová skupina.

Reklamné letáky stále predstavujú efektívny marketingový nástroj. Stačí ich správne uchopiť a nepoužívať prvoplánovo, a bude z nich efektívna súčasť vášho marketingového mixu aj v čase, keď si mnohí myslia, že len online marketingové kanály sú to, čo má budúcnosť.

Informačný servis

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

letákmarketingPRreklamný leták

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Reklama

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

06máj8:30Aktuálne zmeny v zamestnávaní cudzincov z tretích krajín8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X