Reklama na Facebook.com
V poslednej dobe sa čoraz viac vraví o reklamných kampaniach v sociálnych sieťach. Na Slovensku by sa o facebooku dalo povedať ako o novodobom fenoméne. Služba bola spustená vo februári 2004 na Harvardskej univerzite a zo začiatku bola prístupná len pre študentov vysokých a stredných škôl. Dnes už sa môžu pridať firmy a vytvoriť si svoj vlastný profil a prezentovať sa. Podľa posledných štatistík je na Slovensku registrovaných niečo vyše 200 000 užívateľov, pričom každý deň sa prihlási na svoje konto minimálne polovica užívateľov.Ako inzerovať na facebook?Inzeráty môžu byť textové s možnosťou pridania obrázku. Titulok inzerátu má maximálne 25 znakov a popis maximálne 135 znakov. Cielenie na facebookCielenie na facebook prináša možnosť cieliť na špecifické cieľové skupiny:
- Lokalita (krajina z ktorej pochádzajú jednotlivý užívatelia)
- Pohlavie
- Vek (možnosť vybrať od – do)
- Kľúčové slová (kľúčové slová sa skontrolujú s kľúčovými slovami v profiloch užívateľov)
- Vzdelanie (študent SŠ, študent VŠ, absolvent VŠ, . . .)
- Zamestnanie (zadanie pracoviska, názov firmy . . . )
- Vzťah (slobodný, zadaný, vydatá, zasnúbený, ženatý)
- Záujem (muži, ženy)
Príklad: V prípade, že predávate svadobné cesty budete cieliť reklamu na ženy a mužov, ktorí sú zasnúbení a sú so Slovenska. Za čo sa na facebooku platí?Podľa počtu kliknutí (CPC) alebo zobrazení (CPM).
Zdroj: MIDRA Holding – media & creative