Slováci minú v internetových obchodoch tento rok 611 mil. eur
Bávštevnosť e-shopov z mobilných zariadení vzrástla takmer dvojnásobne.
Rastie aj počet Slovákov, ktorí si pred online nákupmi čítajú recenzie
Slovenskí spotrebitelia minú tento rok v internetových obchodoch približne 611 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 20 %. Vyplýva to z kvalifikovaných odhadov poradenského portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva tovary a ceny v slovenských e-shopoch.
Ako uviedol riaditeľ portálu Tomáš Braverman, so 611 miliónmi eur predstavuje podiel e-commerce na celkovom slovenskom maloobchodnom obrate už takmer 5 %, pričom po odrátaní tržieb generovaných segmentom potravín ide až o 10-percentný podiel.
Takmer dvojnásobný nárast zaznamenala oproti vlaňajšku návštevnosť e-shopov z mobilných zariadení, ktorá tvorí štvrtinu všetkých návštev internetových obchodov. Najobľúbenejším spôsobom platby na Slovensku ostáva dobierka, ale veľkým trendom špecifickým práve pre Slovákov a Čechov je platba v mieste osobného odberu. „Pri nej totiž majú zákazníci tovar pod kontrolou a môžu sa tak uistiť, že dorazil v poriadku,“ dodal Braverman.
V porovnaní s minulým rokom rastie aj počet Slovákov, ktorí si pred online nákupmi čítajú recenzie a hodnotenia iných užívateľov a na ich základe si vyberajú e-shop. Na Heureka.sk je tak dnes hodnotený už každý štvrtý nákup, pričom recenzie je možné pridávať až k 3,7 milióna produktom z 8.250 obchodov.
Najobľúbenejším spôsobom platby na Slovensku ostáva dobierka, ale veľkým trendom špecifickým práve pre Slovákov a Čechov je platba v mieste osobného odberu. „Pri nej totiž majú zákazníci tovar pod kontrolou a môžu sa tak uistiť, že dorazil v poriadku,“ dodáva Braverman.