- Podnikam.sk
- Články
- Mladí a bohatí
- Relax
- Šťastie pokúšal už od 11-tich. Cameron Johnson a jeho cesta k miliónom
Šťastie pokúšal už od 11-tich. Cameron Johnson a jeho cesta k miliónom
Keď Camerona Johnsona oslovili jeho vlastní rodičia, aby navrhol pozvánky na pripravovanú dovolenkovú párty, pravdepodobne nemal ani len predstavu o tom, ako ho to ďalej ovplyvní a kam ho to zavedie. Mal vtedy len 9 rokov.
Za menej ako rok zarobil Johnson 50-tisíc dolárov
Očarení výsledkami jeho práce (zvesti o jeho schopnostiach sa šírili rýchlo), začali mu ľudia z jeho okolia a zo susedstva ponúkať peniaze za ďalšie dizajnérske návrhy. Už vo veku 11 rokov tak zinkasoval niekoľko tisíc dolárov, ktoré mu zarobil jeho vlastný rad pohľadníc a blahoprianí na zákazku „Chears And Tears“.
Pri tomto malom biznise sa však nezastavil a v 12 rokoch ponúkol svojej mladšej sestre 100 dolárov za jej kolekciu tridsiatich Ty Beanie Babies (ide o populárnu sériu plyšových zvierat). Cameron na nich zarobil desaťkrát toľko, keď hračky predal cez e-Bay. Rozpoznal potenciál a zistil, že to pekne vynáša, a tak začal hračky odkupovať vo veľkom priamo od spoločnosti Ty s cieľom predávať ich na eBay a na svojej Chears And Tears webstránke.
Za menej ako rok Johnson zarobil 50-tisíc dolárov a použil peniaze na svoj ďalší odvážny podnik My EZ Mail, službu, ktorá posiela e-maily na konkrétny účet bez toho, aby boli odhalené osobné údaje prijímateľa. Najal programátora, ktorý mu tento nápad zrealizoval a počas dvoch rokov mu My EZ Mail generoval tritisíc dolárov mesačne.
Stále mu to však nestačilo. V roku 1997 spojil svoje sily s ďalšími dvomi podnikateľmi – tínedžermi a spoločne založili online reklamnú spoločnosť SurfingPrizes.com. Stránka, ktorá fungovala ako služba platená prostredníctvom reklamy, sa vyplatila a zarábala im 300- až 400-tisíc mesačne.
Ešte pred ukončením štúdia na strednej škole mal Cameron na konte odhadom viac ako 1 milión dolárov čistého imania v kombinovaných aktívach.
V 19 rokoch predal názov a softvér spoločnosti, ale databázu zákazníkov, ktorú si vybudoval, si ponechal pre prípad, že by sa rozhodol k podobnému biznisu v budúcnosti vrátiť.
So svojím priateľom si následne založili biznis Certificateswap.com, orientovaný na „obeh“ darčekových poukazov na odber tovaru. Ich stratégia bola jednoznačná – nižšie ceny. Certificateswap.com napokon predali za bližšie nešpecifikovanú šesťmiestnu sumu.