Terminál v mobile nájdete už aj v kostole, majú ho aj policajti
Aplikácia začala na Slovensku na jar a dnes ju využívajú stovky obchodníkov či inštitúcií.
Ak si položíme otázku, ako ovplyvnila pandémia naše platobné zvyky, tak odpoveď je jasná – častejšie používame karty a menej hotovosť. Tento trend sme videli už predtým, ale koronakríza ho ešte zrýchlila. Boli však na to pripravení obchodníci a inštitúcie?
Platobný terminál zvyšuje tržby
Evidentne nie všetci, keďže napríklad počet terminálov u klientov Slovenskej sporiteľne narástol medziročne o 20 percent. Terminálov je pritom na Slovensku stále málo, v prepočte 16 na tisíc obyvateľov, kým európsky priemer je 32. Naučili sme sa platiť kartou, ale nie všade sa dá. Častým argumentom obchodníkov je, že terminál je drahý, mnohí zákazníci ho nevyžadujú a náklady sa im teda nevrátia. Dáta Slovenskej sporiteľne však ukazujú, že ak obchodník umožní ľuďom platiť bezhotovostne, zvýšia sa mu tržby až o 30 percent.
Terminál v mobile je pre všetkých
Ak si aj tak myslíte, že terminál by ste nevyužívali často, môžete vyskúšať digitálnu inováciu Terminál v mobile, ktorá premení váš smartfón na platobný terminál. Prinášajú ju Slovenská sporiteľňa spolu so spoločnosťou Global Payments. „Nie každý obchodník potrebuje klasický platobný terminál. Niektorí by prijali jednoduchšie riešenie, bez nutnosti mať ďalšie zariadenie, hlavne, keď ho nepoužívajú nepretržite. Preto prinášame inováciu, ktorá poslúži najmä podnikateľom s menším objemom platieb. Navyše, táto digitálna inovácia je súčasťou nášho Digitálneho balíčka a s nami ju môžete mať na jeden rok zadarmo,“ vysvetľuje Martina Zrníková, expertka pre firemné bankovníctvo Slovenskej sporiteľne.
Terminál v mobile používa v štyroch európskych krajinách už takmer 7 tisíc obchodníkov. Využívajú ho najmä taxikári, reštaurácie, donáškové služby, kvetinárstva, veterinári a kuriérske spoločnosti. Digitalizuje sa aj verejná správa – obce využívajú aplikáciu na výber samosprávnych poplatkov a obecné polície na výber pokút. A najnovšie sa s terminálom v mobile môžete stretnúť aj v prvom kostole, v kostole Najsvätejšej trojice v Bratislave. V praxi ho však vedia využiť všetci obchodníci či inštitúcie. Či už ako svoj hlavný alebo doplnkový platobný nástroj.
Tlač účteniek už túto jeseň
Služba Terminál v mobile funguje na všetkých telefónoch s operačným systémom Android 8 a vyšším a s NFC čipom. Platby kartami môžu obchodníci prijímať kdekoľvek, kde je dátový signál. Ak zákazník potrebuje o platbe doklad, môže si ho nechať odoslať cez SMS, emailom alebo cez QR kód.
Ďalšími výhodami sú rýchlosť a jednoduchosť. Obchodník môže začať prijímať karty len niekoľko hodín od podpisu zmluvy. Aplikáciu je možné doplniť aj o pokladničné systémy, čo ocenia najmä sezónni podnikatelia, ktorí si už nebudú musieť kupovať žiadne ďalšie zariadenia. Obchodník tiež priamo vo svojom telefóne uvidí prehľad a históriu všetkých transakcií.
„Tlač účtenky by mala byť dostupná už túto jeseň. Zároveň by sme radi aplikáciu sprístupnili aj pre zariadenia s operačným systémom iOS, momentálne nám to však Apple neumožňuje. Pozorne sledujeme vývoj v tejto oblasti a určite máme záujem toto riešenie priniesť našim zákazníkom na platforme iOS, keď bude dostupné,“ dodáva Martina Zrníková.
Informačný servis