- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Slovensko
- Toto je podľa spotrebiteľov 40 najdôveryhodnejších značiek na Slovensku
Toto je podľa spotrebiteľov 40 najdôveryhodnejších značiek na Slovensku
Spoločnosť Atoz Marketing Services na slávnostnom galavečere v priestoroch hotela Radisson Blu Carlton v Bratislave zverejnila výsledky nového marketingového programu, a ocenila tak 40 najdôveryhodnejších značiek na Slovensku. Program je spojený s doposiaľ najrozsiahlejším prieskumom zameraným na spotrebiteľskú dôveru v značky.
„Podľa zahraničných i tuzemských prieskumov je spotrebiteľská dôvera jednou z najdôležitejších hodnôt každej značky. Preto sme sa rozhodli otvoriť marketingový program, ktorý ocení značky, ku ktorým majú slovenskí spotrebitelia najväčšiu dôveru. Program Dôveryhodné značky má navyše jednoduchú a transparentnú metodológiu, kde výsledok závisí iba na názore spotrebiteľov,“ hovorí Katarína Bálintová, projektová manažérka programu.
2 000 spotrebiteľov hodnotilo takmer 400 značiek
Do rozsiahlej ankety, ktorú uskutočnila agentúra STEM/MARK, sa zapojilo 2 000 respondentov. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov hodnotila v 40 kategóriách takmer 400 značiek, ktoré boli zaradené do prieskumu prevažne na základe ich predajov.
Slováci dôverujú tradičným, lokálnym značkám
Napriek tomu, že lokálnych značiek vstupovalo do prieskumu výrazne menej (38 %) ako medzinárodných, víťazov v rámci 40 kategóriách je viac lokálnych (53 %). Mladí a ľudia z veľkomiest volili v priemere o jednu medzinárodnú značku viac. Ľudia nad 45 rokov naopak volili o jednu lokálnu značku viac.
Napríklad tuzemská Kofola porazila dve z najsilnejších svetových značiek Coca-Colu a Pepsi. Pri čistiacich prostriedkoch majú slovenskí spotrebitelia najvyššiu dôveru v tradičnú značku Savo, v ostatných drogistických kategóriách však stále vedú skôr zahraničné značky. V oblasti telovej a kúpeľovej kozmetiky aj vlasovej starostlivosti je najdôveryhodnejšia Nivea, v pracích prostriedkoch Ariel, v ústnej hygiene vedie Colgate.
V kategóriách obchodníkov zvíťazil Lidl Slovenská republika ako najdôveryhodnejší maloobchodný reťazec, dm drogerie medzi drogériami. V kategórií privátnych značiek zvíťazila značka K-Classic od Kaufland Slovenská republika.
5 víťazov získalo vo svojej kategórii dokonca nad 50 % hlasov, viac ako polovica spotrebiteľov teda z celej kategórie hodnotila ako najdôveryhodnejšiu iba jednu značku. Sú to Red Bull, Slovakia Chips, Lego, dm drogerie a Jar. Značka Jar v kategórii prípravkov na umývanie riadu získala ako jediná dokonca nad 70 % hlasov, a z celého prieskumu získala tak najviac hlasov.
Využitie ocenenia najdôveryhodnejšia značka
Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Všetky víťazné značky sa budú navyše objavovať po dobu polroka v zdieľanej B2B kampani, ktorú pripravil organizátor programu.
Zdroj: ATOZ Marketing Services