Tipos však plánuje Národnú bločkovú lotériu v roku 2014 podporiť aj rozširovaním siete partnerov, ktorí umožňujú svojim zákazníkom priamu registráciu do lotérie cez ich elektronické registračné pokladne.
Lotéria podporila tržby aj výber DPH
Do Národnej bločkovej lotérie bolo v minulom roku za necelé štyri mesiace jej fungovania zaregistrovaných 39,4 mil. bločkov. Informoval o tom Ladislav Kriška, šéf národnej lotériovej spoločnosti Tipos, ktorá bločkovú lotériu prevádzkuje. Do jedného žrebovania tak spotrebitelia zaregistrovali v priemere 5,6 mil. bločkov. Najväčší ohlas vyjadrený počtom registrácií lotéria evidovala ihneď po jej zavedení, keď v prvom žrebovaní bolo vyše 6 mil. bločkov. Hodnota vyplatených výhier v prvej a druhej šanci lotérie v minulom roku dosiahla spolu 197 tis. eur a k tomu výhercovia získali aj 13 vozidiel Kia Cee’d.
„Národná bločková lotéria prekonala mnohé očakávania a získala si priazeň,“ skonštatoval šéf Tiposu Kriška. Jej hlavným cieľom bolo ľudí motivovať pýtať si pri nákupoch tovarov a služieb pokladničné doklady, aby sa tak eliminovali prípady nepriznávania daní. Ako sa zavedenie lotérie na konkrétnych číslach prejavilo, však Kriška nehovorí. „Nádejam sa, že tie dopady sú viac než pozitívne a plne napĺňajú očakávania,“ povedal s odkazom na rezort financií či finančnú správu. Ministerstvo však zatiaľ rovnako presné čísla neuvádza, potvrdzuje však pozitívny dopad. „Predbežné čísla indikujú zlepšenie tržieb a výber dane z pridanej hodnoty najmä v prípade malých podnikov v maloobchode,“ konštatoval poradca ministra financií Radko Kuruc.
Tretia šanca
Spoločnosť Tipos chce však lotériu napriek týmto tvrdeniam podporiť ďalšou novinkou, ktorou je tretia šanca. V nej sa budú môcť zúčastniť spotrebitelia priamo v televíznom vysielaní na základe spolupráce s televíziou Joj v rámci jej programu Cena je správna. Ponuku preniesť bločkovú lotériu na televízne obrazovky podľa Krišku adresovala Tiposu produkčná spoločnosť Nunez NFE, ktorá je držiteľom licenčných práv pre spomínaný program.
„Ponuka presne kopíruje potreby, ktoré Tipos pre prenesenie Národnej bločkovej lotérie na televízne obrazovky vyžadoval,“ tvrdí Kriška. Tými sú podľa neho možnosť televízneho žrebovania s prihliadnutím na režim lotérie, celoročne garantované pravidelné vysielacie časy, integráciu hráčov Národnej bločkovej lotérie a zavedenie princípu odmeny za účasť v lotérii a takisto aj finančný strop, ktorý je stanovený na 350 až 400 tis. eur ročne. Podľa Tiposu pritom v súčasnej programovej ponuke iných slovenských televízií podobne vhodný formát nemajú a samostatný program by bol pre Tipos neakceptovateľne drahou záležitosťou.
Programu Cena je správna sa tak bude zúčastňovať vždy 150 hráčov Národnej lotériovej spoločnosti. Vybraní budú z hráčov, ktorí svoj registračný kód z prvej a druhej šance zaregistrujú aj prostredníctvom špeciálneho formátu cez SMS. Tipos to odôvodňuje tým, aby sa zabezpečila dostupnosť vyžrebovaného finalistu, ktorý je následne kontaktovaný s ponukou na účasť v televíznom programe. V rámci neho okrem istých 20 eur vo forme nákupnej poukážky hráči získajú možnosť hrať o ďalšie ceny a automobil Kia Cee’d. Prvé vysielanie tretej šance bude v televízii v sobotu 1. februára.
Tipos však plánuje Národnú bločkovú lotériu v roku 2014 podporiť aj rozširovaním siete partnerov, ktorí umožňujú svojim zákazníkom priamu registráciu do lotérie cez ich elektronické registračné pokladne. Do konca roka to boli subjekty ŠEVT, Media Tec, Deltacom Computers, Mediaprint – Kapa Pressegrosso, CBA Slovakia, FaxCopy a Coop Jednota. Pribudnúť by však mal aj reťazec Tesco, s ktorým podľa Krišku finalizujú zmluva a v závere roka začali rokovania aj s reťazcami Kaufland, Lidl, Moja Samoška a Terno.