Vizitková vojna! Prečo plytvať vizitkami?
Pri akomkoľvek stretnutí všetkým rozdaj svoju vizitku. Naozaj všetkým, aj tým, ktorí o to veľmi nestoja a väčšina ju tiež určite zahodí. Prečo radím tak veľmi plytvať vizitkami?
Prečo plytvať vizitkami?
Je to jednoduché. Keď ľudia dostanú cudziu vizitku, už zo slušnosti dajú svoju, ak ju majú. Inak by sa cítili trápne. Ak ju nemajú, tak sa aj tak budú cítiť a snažia sa to nejako zahovoriť. Takto zistíš, či sú vhodnými partnermi, alebo nie. Takže si okamžite otestuješ, či budú pre teba prínosom, a či s nimi máš stráviť nejaký čas. Pokiaľ už ich vizitky máš a oni tú tvoju už v minulosti tiež dostali, vôbec nevadí. Mohli ju stratiť, zahodiť, odložiť, alebo ju niekomu dať. Aj keby ju nestratili a dostali dnes tvoju tretiu či štvrtú vizitku, nič sa nedeje. Správna reklama sa má predsa opakovať.
Dôležité je, že sa zvýšila pravdepodobnosť, že budú potrebovať niečo z daného odvetvia, hoci len poradiť, takže siahnu po kontakte a nie po najlacnejšom tovare. Oni ti zavolajú s tým, že to chcú lacno a kvalitne. A potom je tvojou úlohou ich presvedčiť, že to čo ponúkaš, je to najlepšie.
Vizitková vojna
Keď niečo zháňaš, chceš to zohnať lacno a hlavne rýchlo. Na koho sa obrátiš? Na toho, o kom si sotva počul, alebo na toho, kto sa ti mnohokrát pripomenul? Je omylom myslieť si, že si ľudia spomenú na toho najlepšieho v odvetví. Oni si vždy spomenú na toho, koho majú najlepšie zafixovaného v pamäti, a nie toho najlepšieho. Tiež si spomenú na toho, koho majú poruke. Inými slovami, obrátia sa na toho, kto vedie najmasovejšiu ,,vizitkovú vojnu“.
Mám rád tých podnikateľov, ktorí priamo plytvajú vizitkami. Ľudia sa na nich vždy obracajú, keď potrebujú v ich odbore poradiť. Prečo asi? A často to končí tým, že si od nich niečo kúpia.
Ako má vyzerať správna vizitka?
Správna vizitka je taká, na ktorú sa dá písať. Svetlá a nefóliovaná. Fóliované sú síce efektné, ale kam si máš poznačiť niečo dôležité o osobe, ktorá ti ju dala? Na nejaký kúsok papiera? Aký kúsok? Najlepšie je okamžite všetko dôležité napísať na vizitku. Niekto namietne, že to nie je spoločenské. To je pravda. Nemusíš písať na vizitku pred človekom, ktorý ti ju dal. Mne osobne nevadí, že si na moju vizitku niekto niečo napíše. Je to vkusnejšie, ako na krabičku od cigariet.
Rozdávaj vizitky preto, aby si zarobil na ľuďoch, ktorým ich dávaš. Snaž sa zarobiť aj na tých, ktorí ti dajú vizitku s cieľom, aby oni sami zarobili. V budúcnosti sa časť týchto ľudí na teba obráti s nejakou požiadavkou. Vizitky, ktoré dostaneš, je treba okamžite zapísať do databázy potenciálnych zákazníkov na tvojom Ruskom kolese. Takto sa získavajú noví ľudia na Ruské koleso. Je to jednoduché. Pritom takmer každý deň sa stretávam s podnikateľmi, ktorí u seba nemajú vizitky a pritom ,,nariekajú“, že majú málo peňazí.
ms