Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Vizitková vojna! Prečo plytvať vizitkami?

Vizitková vojna, ako má vyzerať správna vizitka
Fotobanka Pixmac
19. septembra 2011 Autor Podnikam.SK, SITAZdroj Autor: Ivo Toman zakladateľ medzinárodnej spoločnosti TAXUS International, úryvok z knihy Stroj na peníze - Ruské kolo. Tlačiť

Pri akomkoľvek stretnutí všetkým rozdaj svoju vizitku. Naozaj všetkým, aj tým, ktorí o to veľmi nestoja a väčšina ju tiež určite zahodí. Prečo radím tak veľmi plytvať vizitkami?

 

Prečo plytvať vizitkami?

Je to jednoduché. Keď ľudia dostanú cudziu vizitku, už zo slušnosti dajú svoju, ak ju majú. Inak by sa cítili trápne. Ak ju nemajú, tak sa aj tak budú cítiť a snažia sa to nejako zahovoriť. Takto zistíš, či sú vhodnými partnermi, alebo nie. Takže si okamžite otestuješ, či budú pre teba prínosom, a či s nimi máš stráviť nejaký čas. Pokiaľ už ich vizitky máš a oni tú tvoju už v minulosti tiež dostali, vôbec nevadí. Mohli ju stratiť, zahodiť, odložiť, alebo ju niekomu dať. Aj keby ju nestratili a dostali dnes tvoju tretiu či štvrtú vizitku, nič sa nedeje. Správna reklama sa má predsa opakovať.

 

 

Dôležité je, že sa zvýšila pravdepodobnosť, že budú potrebovať niečo z daného odvetvia, hoci len poradiť, takže siahnu po kontakte a nie po najlacnejšom tovare. Oni ti zavolajú s tým, že to chcú lacno a kvalitne. A potom je tvojou úlohou ich presvedčiť, že to čo ponúkaš, je to najlepšie.

 

Vizitková vojna

Keď niečo zháňaš, chceš to zohnať lacno a hlavne rýchlo. Na koho sa obrátiš? Na toho, o kom si sotva počul, alebo na toho, kto sa ti mnohokrát pripomenul? Je omylom myslieť si, že si ľudia spomenú na toho najlepšieho v odvetví. Oni si vždy spomenú na toho, koho majú najlepšie zafixovaného v pamäti, a nie toho najlepšieho. Tiež si spomenú na toho, koho majú poruke. Inými slovami, obrátia sa na toho, kto vedie najmasovejšiu ,,vizitkovú vojnu“.

 

Mám rád tých podnikateľov, ktorí priamo plytvajú vizitkami. Ľudia sa na nich vždy obracajú, keď potrebujú v ich odbore poradiť. Prečo asi? A často to končí tým, že si od nich niečo kúpia.

 

Ako má vyzerať správna vizitka?

Správna vizitka je taká, na ktorú sa dá písať. Svetlá a nefóliovaná. Fóliované sú síce efektné, ale kam si máš poznačiť niečo dôležité o osobe, ktorá ti ju dala? Na nejaký kúsok papiera? Aký kúsok? Najlepšie je okamžite všetko dôležité napísať na vizitku. Niekto namietne, že to nie je spoločenské. To je pravda. Nemusíš písať na vizitku pred človekom, ktorý ti ju dal.  Mne osobne nevadí, že si na moju vizitku niekto niečo napíše. Je to vkusnejšie, ako na krabičku od cigariet.

 

Rozdávaj vizitky preto, aby si zarobil na ľuďoch, ktorým ich dávaš. Snaž sa zarobiť aj na tých, ktorí ti dajú vizitku s cieľom, aby oni sami zarobili. V budúcnosti sa časť týchto ľudí na teba obráti s nejakou požiadavkou. Vizitky, ktoré dostaneš, je treba okamžite zapísať do databázy potenciálnych zákazníkov na tvojom Ruskom kolese. Takto sa získavajú noví ľudia na Ruské koleso. Je to jednoduché. Pritom takmer každý deň sa stretávam s podnikateľmi, ktorí u seba nemajú vizitky a pritom ,,nariekajú“, že majú málo peňazí.

 

ms

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

13máj8:30Pravidlá obstarávania projektov z Plánu obnovy a odolnosti SR8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

13máj8:30Pravidlá obstarávania projektov z Plánu obnovy a odolnosti SR8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

13máj8:30FeaturedMzdy pre začiatočníkov - všetko, aby ste mohli úspešne začať8:30 Udalosť usporiadaná: s.r.o Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody,Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X