Volkswagen potrebuje súrne zvýšiť ziskovosť
Pri výrobe áut značky VW sa firme nedarí plniť strednodobý plán, ktorý ráta so ziskovou maržou prinajmenšom 6 %.
Zisková marža pri výrobe Volkswagenov bola v roku 2013 na úrovni 2,9 %
Volkswagen AG „súrne“ potrebuje zvýšiť zisk pri výrobe osobných vozidiel svojej kľúčovej značky VW v záujme financovania budúcej expanzie. Povedal to v stredu generálny riaditeľ Martin Winterkorn, čím zdôraznil nutnosť úsporných opatrení v najväčšej divízii skupiny Volkswagen. „Z krátkodobého hľadiska naliehavo potrebujeme väčšiu efektivitu a vyšší zisk,“ povedal Winterkorn v sídle automobilky vo Wolfsburgu na zhromaždení viac ako 20 tis. výrobných pracovníkov firmy.
Volkswagen už skôr prijal plán postupného znižovania nákladov svojej hlavnej divízie, a to až na sumu 5 mld. eur. ročne od roku 2017. Pri výrobe áut značky VW sa firme nedarí plniť strednodobý plán, ktorý ráta so ziskovou maržou prinajmenšom 6 %. Dôvodom sú fixné výrobné náklady a náklady na zamestnancov, ktoré sú podľa spoločnosti relatívne vysoké v porovnaní s japonskou automobilkou Toyota Motor Corp. Zisková marža pri výrobe Volkswagenov bola v roku 2013 na úrovni 2,9 %, pričom pri výrobe automobilov Toyota bola 8,8 %.
Koncern VW pôsobí aj na Slovensku. Spoločnosť VW Slovakia, a. s. patrí k najväčším exportérom, investorom i zamestnávateľom v súkromnom sektore na Slovensku a zamestnáva 9 400 ľudí. V súčasnosti v bratislavskej fabrike vyrába automobily VW Touareg, Audi Q7, VW up!, Seat Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky. V závode v Martine vyrába podnik komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska.