- Podnikam.sk
- Články
- Financovanie
- Znižovanie nákladov
- Znížte firemné náklady využitím homeworkingu alebo teleworkingu
Znížte firemné náklady využitím homeworkingu alebo teleworkingu
Začnite vo vašej organizácii podporovať prácu na diaľku. Získate konkurenčnú výhodu, znížite náklady, zvýšite efektivitu a produktivitu práce. Voveľkých medzinárodných spoločnostiach bežná realita. Prácu na diaľku, resp. prácu z domova podporujú nielen softwarové firmy ako Google, IBM, Microsoft. V súčasnosti je takáto forma zamestnania každodennou praxou desiatok tisíc ľudí „na voľnej nohe“. Týmto organizáciám a jednotlivcom prináša množstvo výhod. Pridajtesa k nim. Pracujte mimo kancelárie – priamo u zákazníka, na letisku, v hoteli alebo vo vlaku. Jednoducho povedané – z hocikadiaľ na svete.
Práca na diaľku
alebo teleworking alebo inak povedané telecommuning sú synonymá vyjadrujúce spôsob činnosti, kedy jednotliví spolupracovníci nie sú fyzicky prítomní na jednom mieste. Na vzdialenú komunikáciu a spoluprácu v reálnom čase používajú informačné technológie.
Práca z domova, homeworking alebo inak povedané home office sa radí tiež medzi prácu na diaľku. Vyjadruje dočasné alebo trvalé plnenie úloh zamestnanca pre zamestnávateľa z prostredia domova, ktorý komunikuje s nadriadenými, podriadenými a kolegami v reálnom čase prostredníctvom informačných technológií.
Aké výhody prinesie práca na diaľku vášmu podnikaniu?
- Zníženie cestovných výdavkov.
- Zníženie nákladov na prenájom a správu kancelárií.
- Zvýšenie produktivity práce vďaka eliminácii času, ktorý zamestnanci strácajú cestovaním za klientami alebo pobočkami.
- Obmedzenie fluktuácie a práceneschopnosti.
- Zníženie personálnych výdavkov. Pri práci v kancelárii sa množstvo ľudí tvári, že pracuje a popri tom si v služobnom čase vybavujú súkromné záležitosti. Pri práci na diaľku platíte zamestnancov len za nimi odvedený výkon. Dôkladnejšou analýzou pracovné ho vyťaženia jednotlivých pracovných miest by ste možno dospeli k záveru, že naurčité pracovné pozície si vystačíte s ľudmi na skrátený pracovný úväzok za predpokladu využitia stanoveného pracovného času z domu.
- Kvalifikovanejšie pracovné sily z iných miest. Práca na diaľku vám umožní zamestnať„kvalitných ľudí“, ktorí pre vás doteraz nemohli pracovať vzhľadom na každodenné dochádzanie do vašej firmy.
Ako si zriadíte on-line kanceláriu?
- Obstarajte si notebook, tablet alebo aspoň„multifunkčný“ mobilný telefón s operačným systémom.
- Podmienkou je vysokorýchlostný internet s rýchlosťou minimálne 1MB/s cezWifi, 3G mobilnú sieť alebo s pevným pripojením.
- Spomínané zariadenia zabezpečte proti neoprávnenému prístupu. Svoje osobné, ako aj firemné dáta pravidelne, avšak najlepšie automaticky zálohujte na bezpečnom mieste.
- Firemné dáta sprístupnite kolegom online zavedením tzv. online kancelárie.
Najznámejšie online kancelárie ponúkajú konkurenti Google a Microsoft. Ide o Google Apps pre firmy a MicrosoftOffice 365. Obidva balíčky umožňujú prevádzkovanie e-mailu pod vlastnou doménou, online kanceláriu či bežnékancelárske aplikácie pre prácu s textami, tabuľkami, prezentáciami. Umožňuj úvytvoriť si webové stránky alebo chat.
Google Apps alebo Office 365?
Ktorý by bol vhodnješí pre vás? To záleží na potrebách a očakávaniach vašej spoločnosti. Google vás zaujme cenou – ponúka zdarm a prevádzku do 10 užívateľských účtov za podmienky obmedzeniai stých funkcií. Výhodou Office 365 je úplná kompatibilita s najpoužívanejšími kancelárskymi programami Microsoft Office, ako aj detailne prepracované aplikácie pre videokonferencie alebo online prezentácie.
Komunikujte na diaľku
Inšpirovali sme vás?Komunikujte na diaľku aj vy. Možností,ako na to, je v dnešnej informačnej dobe nepreberné množstvo. S kolegami ostanete v nepretržitom spojení prostredníctvom vnútrofiremnej sociálnej siete, chatu, krátkych textových správ, telekonferencií, videokonferencií. Cez internet môžete dokonca viesť porady s viacerými kolegami naraz. dj