- Podnikam.sk
- Články
- Ako začať podnikať
- 6 vecí, na ktoré by mal myslieť každý start-up v súvislosti s „outsourcingom“
6 vecí, na ktoré by mal myslieť každý start-up v súvislosti s „outsourcingom“
Každý start-up potrebuje na začiatku svoj vlastný unikátny systém fungovania. S čo najnižšími nákladmi musí zvládnuť rozvoj v takmer všetkých oblastiach ako nábor ľudí, školenia, rozvoj značky, marketing, budovanie klientely, štruktúry a množstvo ďalších.
V týchto prípadoch je „outsourcing“ bežnou praxou u mnohých začínajúcich podnikateľov. V skutočnosti je to dokonca často tak, že niektorí z nich si platia za takmer všetky služby, ktoré potrebujú vykonať a sami sa sústredia len na rozvoj hlavnej činnosti podnikania. A niet sa im prečo diviť.
„Outsourcing“ alebo zabezpečovanie vnútropodnikových výkonov externými subjektmi (špeciálna forma obstarávania inak interne vykonávaných úkonov), je totiž veľmi efektívny spôsob, ako dosiahnuť vysokú produktivitu pri relatívne nízkych nákladoch. Štúdia spoločnosti Intetics odhalila, že outsourcing dokáže firmám ušetriť až 60 % réžijných nákladov.
Ktoré aktivity sa stanú predmetom outsourcingu však závisí od rozhodnutia konkrétneho podnikateľa a typu samotného biznisu. Tento postup môžu podnikatelia uplatniť na akýkoľvek jeho aspekt. Ak vezmeme do úvahy, aký dôležitý je rozvoj každého podnikania, nasledujúcich šesť vecí si zaslúži špeciálnu pozornosť a zamyslenie.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.