- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- Novinky v používaní registračnej pokladnice od 1.9.2017
Novinky v používaní registračnej pokladnice od 1.9.2017
Od septembra 2017 môžu virtuálnu registračnú pokladnicu používať aj podnikatelia, ktorí v jednom mesiaci vydajú viac než 3 000 dokladov. Nadobudne totiž účinnosť novela zákona č. 180/2017 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice.
Ruší sa tak hranica pre počet vydaných pokladničných dokladov. Podnikateľov už nebude brzdiť počet vydaných dokladov. Budú môcť používať virtuálnu registračnú pokladnicu bez ohľadu na počet vydaných dokladov v jednom mesiaci.
Kto sa musí znova registrovať
Podnikatelia, ktorí boli nútení prestať kvôli prekročeniu povolenej hranice používať virtuálnu pokladnicu, sa budú musieť znova zaregistrovať.
Musia podať žiadosť o pridelenie kódu virtuálnej registračnej pokladnice. Žiadosť prijíma ktorýkoľvek daňový úrad. A to osobne, poštou alebo elektronicky prostredníctvom portálu finančnej správy.
Pri elektronickom podávaní žiadosti treba vyplniť žiadosť, ktorá musí obsahovať aj štvormiestny PIN. Podnikatelia ho potrebujú pri prvom prihlásení. Žiadosť treba vytlačiť, podpísať a naskenovať. Podpísaná a naskenovaná žiadosť tvorí prílohu k elektronickému podaniu. Možno tak urobiť prostredníctvom Všeobecného podania v časti register na portáli finančnej správy. Žiadosť musí mať formát pdf.
Na základe žiadosti Daňový úrad žiadateľov zaregistruje. Pridelí im príslušný kód a pošle prihlasovacie údaje.
Obmedzenia platné do záveru augusta 2017
– Počet vydaných dokladov v jednom kalendárnom mesiaci nesmie prekročiť 3 000.
– Dodatočné používanie je povolené do záveru nasledujúceho mesiaca po mesiaci dosiahnutia obratu.
– Po skončení používania povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu.
– Po ukončení kvôli prekročeniu limitu nie je možné opätovné používanie.
Používanie registračných pokladníc
https://podnikam.sk/kategorie/uctovnictvo/registracna-pokladna/