Na selfpromo, teda na propagáciu vlastných aktivít a iných titulov zo svojho portfólia využili vydavatelia 4 336 inzertných strán, čo predstavuje takmer 9 % z celkového počtu inzertných strán.
Zadávatelia investovali v roku 2013 do printovej reklamy viac ako 175 mil. eur. Ako ďalej vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, printový trh tak zaznamenal medziročne nárast výdavkov do reklamy o 3,8 % a po prepade v roku 2012 sa dostal na úroveň z roku 2011. Výdavky na reklamu v časopisoch klesli o necelé percento, zatiaľ čo výdavky do reklamy v novinách vzrástli o necelých 10 %.
Nárast v novinách podľa TNS Slovakia súvisí s rozšírením portfólia monitorovaných médií, do ktorého sa v minulom roku pridali aj vybrané regionálne mutácie celoštátnych denníkov. Nové médiá sa podieľali na celkovom náraste v segmente novín tromi percentami.
V minulom roku zaplnila reklama v monitorovaných printových médiách 50 340 inzertných strán, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 2 %. „Ak neberieme do úvahy nové médiá, zaradené do monitoringu až v roku 2013, možno konštatovať medziročný pokles počtu inzertných strán,“ uviedla TNS Slovakia.
Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní
Najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, konkrétne 45,6 mil. eur, nasledovala spoločnosť 7 Plus s takmer 36 mil. eur a Petit Press s 25,6 mil. eur. Medzi mesačníkmi investovali zadávatelia podľa TNS Slovakia najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva. „Eva drží prvenstvo medzi mesačníkmi už niekoľko rokov,“ konštatovala spoločnosť. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní, a čo sa týka denníkov, prvenstvo si drží Nový čas.
Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bola podľa monitoringu obchodná sieť Lidl, ktorá zaplatila 5,2 mil. eur. S výdavkami 4,67 mil. eur nasledoval predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield a tretí skončil mobilný operátor Orange Slovensko s 4,4 mil. eur.
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkov cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a päť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out of home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact.