Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Do printovej reklamy investovali zadávatelia 175 mil. eur

Do printovej reklamy investovali zadávatelia 175 mil. eur
Zdroj: kampaň Asociácie vydavateľov periodickej tlače
7. marca 2014 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Na selfpromo, teda na propagáciu vlastných aktivít a iných titulov zo svojho portfólia využili vydavatelia 4 336 inzertných strán, čo predstavuje takmer 9 % z celkového počtu inzertných strán.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol Lidl

Zadávatelia investovali v roku 2013 do printovej reklamy viac ako 175 mil. eur. Ako ďalej vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, printový trh tak zaznamenal medziročne nárast výdavkov do reklamy o 3,8 % a po prepade v roku 2012 sa dostal na úroveň z roku 2011. Výdavky na reklamu v časopisoch klesli o necelé percento, zatiaľ čo výdavky do reklamy v novinách vzrástli o necelých 10 %.
 
Nárast v novinách podľa TNS Slovakia súvisí s rozšírením portfólia monitorovaných médií, do ktorého sa v minulom roku pridali aj vybrané regionálne mutácie celoštátnych denníkov. Nové médiá sa podieľali na celkovom náraste v segmente novín tromi percentami. 
 

 
V minulom roku zaplnila reklama v monitorovaných printových médiách 50 340 inzertných strán, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 2 %. „Ak neberieme do úvahy nové médiá, zaradené do monitoringu až v roku 2013, možno konštatovať medziročný pokles počtu inzertných strán,“ uviedla TNS Slovakia. 
 

Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní

Najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, konkrétne 45,6 mil. eur, nasledovala spoločnosť 7 Plus s takmer 36 mil. eur a Petit Press s 25,6 mil. eur. Medzi mesačníkmi investovali zadávatelia podľa TNS Slovakia najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva. „Eva drží prvenstvo medzi mesačníkmi už niekoľko rokov,“ konštatovala spoločnosť. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní, a čo sa týka denníkov, prvenstvo si drží Nový čas. 
 
Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bola podľa monitoringu obchodná sieť Lidl, ktorá zaplatila 5,2 mil. eur. S výdavkami 4,67 mil. eur nasledoval predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield a tretí skončil mobilný operátor Orange Slovensko s 4,4 mil. eur. 
 
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkov cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a päť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out of home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva. 
 
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact.
 

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

27oct8:30Dovolenka, priemerný zárobok na pracovnoprávne účely a jeho použitie v mzdovom účtovníctve8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

27oct8:30Dovolenka, priemerný zárobok na pracovnoprávne účely a jeho použitie v mzdovom účtovníctve8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

27oct8:30Dovolenka, priemerný zárobok na pracovnoprávne účely a jeho použitie v mzdovom účtovníctve8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
X