5 rád, ako si vybrať vhodnú kanceláriu pre svoj biznis
BRATISLAVA 26. februára 2016 (P/PR) – Ak chcete viesť biznis na úrovni, potrebujete k tomu aj plne funkčné a reprezentatívne administratívne priestory, ktoré sa stanú hlavným zázemím pre vaše podnikanie. V dnešnej dobe plnej developerskych stavieb je na výber množstvo rozličných lokalít a budov určených na prenájom kancelárskych priestorov. Ako si však vybrať tú najvhodnejšiu kanceláriu pre svoj biznis?
1. Zvoľte ideálnu lokalitu
Základným úspechom každej spoločnosti je lokalita, v ktorej sídli a pôsobí. Preto ju zvoľte podľa nasledujúcich kritérií. Mala by mať výbornú dopravnú dostupnosť, a to nielen autom, ale napríklad aj hromadnou dopravou. Tak, aby sa do sídla firmy dokázali rýchlo a bezproblémovo dostať zamestnanci a potenciálni klienti. V prípade, že sú k biznisu potrebné nielen administratívne, ale aj skladovacie priestory, je ideálne, ak sa nachádzajú blízko seba. Tým sa výrazne zlepšia interné procesy v rámci spoločnosti. Ak máte záujem o prenájom kancelárie v Bratislave, s hľadaním obdobných priestorov môžete mať problém. Snáď jedinou časťou mesta, ktorá spĺňa všetky podmienky ideálnej lokality, je priestor okolo bratislavského letiska.
2. Myslite na dostatočný priestor na prácu
Ak sú od ľudí očakávané vysoké pracovné výkony, musia mať na to najskôr svoj priestor. Prevedené na m2 – pre každého pracovníka by mala byť zabezpečená plocha aspoň 8 až 10 m2. Stiesnené priestory totiž výrazne znižujú efektivitu práce a celkovú výkonnosť človeka.
3. Preferujte dispozíciu zahŕňajúcu spoločné miestnosti
Pri výbere kancelárie zohľadňujte dispozíciu priestoru a jeho členenie. Aspoň 15% z rozlohy by mali tvoriť spoločné priestory, napríklad kuchynka či oddychová miestnosť. Aj tak totiž zvýšite komfort a pohodu zamestnancov.
4. Uvedomte si dôležitosť technického zabezpečenia
Kancelárie na prenájom by mali nielen dobre vyzerať, ale aj dobre fungovať. Samozrejmosťou by preto mali byť kvalitne vybudované rozvody sietí, internetu a vzduchotechniky. Tá by mala byť navyše pravidelne spravovaná tak, aby nebola zdrojom plesní a húb zvyšujúcich chorobnosť zamestnancov. Ako podlaha sa odporúča odolná textília, ktorá pri pohybe ľudí neprodukuje hluk a navyše ho z priestoru aj mierne absorbuje. V ideálnom prípade vám prenajímateľ má ponúknuť príležitosť na prispôsobenie technickej stránky kancelárie konkrétnym predstavám, ktoré uskutoční vo vlastnej réžii.
5. Presvedčte sa o bezproblémovom parkovaní
Pred uzatvorením zmluvy o prenájme sa presvedčte o dostatočnom množstve parkovacích kapacít v okolí budúcej kancelárie. Ak viete, že zamestnanci, ale aj klienti, k vám prichádzajú hlavne autami, preferujte miesta s bezproblémovým parkovaním.