Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

6 jednoduchých spôsobov, ako môžu spoločnosti urobiť svojich zamestnancov šťastných

Grimasa_stastie_zabava_pixabay.com_.jpg
ilustračné: pixabay.com
10. mája 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Mať šťastných zamestnancov nie je len spôsob, ako zvýšiť pracovnú morálku alebo zvýšiť hodnotenie svojej spoločnosti. Štúdie ukazujú, že zamestnanci, ktorí sa v práci cítia šťastnejší, budú produktívnejší a kreatívnejší, tiež zostanú v jednom zamestnaní dlhšie ako ľudia, ktorí ho berú len ako prácu.

Chcete mať šťastných zamestnancov? Skúste toto:

Nechajte ich pracovať z domu

Žijeme v dobe neustáleho pripojenia. Vďaka platformám ako Skype či Slack je jednoduchšie ako kedykoľvek pred tým komunikovať na diaľku. Ak váš tím pracuje podľa klasického kancelárskeho modelu – osem hodín denne päť dní v týždni –, skúste to zmeniť. Ľudia sú produktívnejší a šťastnejší, keď pracujú z domu. Aspoň jeden deň v týždni zaveďte prácu na diaľku. Keď ukážete, že ste flexibilný, pritiahnete do svojho tímu určite viacero talentovaných ľudí.

Zabezpečte im profesionálny rozvoj

Pre naozaj chytrých ľudí nie je v práci najdôležitejšia výplata alebo životný štýl, ktorý im poskytuje, ale to, aký profesionálny rozvoj spoločnosť ponúka. Takíto zamestnanci prijali prácu práve kvôli možnosti sa rozvíjať, tak im to umožnite. Organizujte školenia alebo kurzy, ktoré pomôžu vašim zamestnancom rozvíjať ich zručnosti a zároveň ich naučia niečo nové.

Rozvíjanie vzťahov medzi zamestnancami
Fotobanka Pixmac

Ponechajte im samostatnosť

Nikto nemá rád, keď mu niekto dýcha na krk. Nezabúdajte na to, že keď už ste niekoho najali, bolo to kvôli tomu, že je ten človek dostatočne kvalifikovaný na danú prácu a je prínosom pre vašu firmu. Nechajte preto svojho zamestnanca, aby mohol prevziať svoju úlohu a pracovať. Pokiaľ nebude niečo vedieť, alebo skončí s tým, čo bolo určené, sám sa opýta, čo ďalej.

Podporujte prestávky

Neustále sedenie za stolom prispieva k stresu u zamestnancov. Štúdie ukazujú, že 85 % zamestnancov verí, že vďaka pravidelným prestávkam počas dňa sú produktívnejší, ale polovica opýtaných sa bojí si dať prestávku, pretože sa obávajú dôsledkov. To znamená, že väčšinu času ľudia trávia pred počítačom preto, aby upokojili šéfa, nie preto, že toho aj veľa urobia.

Povzbuďte svojich zamestnancov, aby si natiahli nohy, trochu sa poprechádzali alebo na chvíľu zašli do telocvične.

cvičenie
pixabay.com

Poskytnite im „celý obrázok“

Obchodní manažéri majú jasnejšiu predstavu o tom, kam spoločnosť smeruje, ako ich zamestnanci. Pri priraďovaní úloh povedzte svojim podriadeným, ako to súvisí s poslaním spoločnosti. Pomôže im to pochopiť, ako a prečo je práca, ktorú robíte/robia, dôležitá. Prirodzene ich to prinúti pracovať na projekte tvrdšie a byť na to hrdí.

Udržujte prácu v práci

Pokiaľ nevymedzíte domáce a pracovné prostredie, pracovný deň sa nikdy nezastaví. Zamestnanci, ktorí sa vedia psychicky zotaviť z celodennej práce sú v nej lepší a šťastnejší. Dobrý spôsob je napríklad ukončiť každý mail dodatkom/podpisom, že po 19. hodine alebo počas víkendov na e-maily nereagujete.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

práca a kariéra

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X