Ako si vytvoriť dobrý profil na sieti LinkedIn?
Pri hľadaní nových zamestnancov už mnohé firmy nevyužívajú len bežné portály na inzerovanie voľných pracovných miest ale aj sociálne siete, ktoré spájajú profesionálov. Najznámejšou takouto profesijnou sieťou je LinkedIn, ktorý spája zamestnávateľov a potenciálnych zamestnancov na celom svete. Registrovať na LinkedIne sa môžete nielen vtedy, keď aktívne hľadáte prácu, ale kedykoľvek, keď sa chcete spojiť s profesionálmi vo vašom obore. Mnoho personalistov hľadá nových zamestnancov práve prostredníctvom LinkedInu a preto je vhodné mať čo najdôslednejšie vyplnený profil, aby vám mohli ponúknuť nové pracovné príležitosti a rozšírili tak vaše možnosti uplatnenia.
Čo zaujíma personalistu?
Ak zaujmete správneho personalistu, môže vám dobre vyplnený profil priniesť vašu vysnívanú prácu. Čo však personalisti na LinkedIne hľadajú? Väčšina personalistov sa zameriava na špecifické zručnosti, či skúsenosti zamestnancov, prípadne na skúsenosti v konkrétnej spoločnosti. Vzhľadom na to, že ponúkané pozície sú často aj medzinárodné zaujímajú personalistov aj vaše jazykové znalosti. Mnohí personalisti sa zameriavajú tiež na vaše skúsenosti v oblasti projektov na ktorých ste pracovali. Do svojho profilu na LinkedIn si môžete pridať aj konkrétny projekt, či publikáciu, ktorej ste autorom.
Správna profilová fotografia
Pri registrácii si nezabudnite na svojom profile nastaviť vhodnú fotografiu. Tak ako v reálnom svete, aj na LinkedIne robí dobrá profilová fotografia na personalistu prvý dojem. Mali by ste si vyprať reprezentatívnu fotografiu v dobrej kvalite. Nemalo by ísť o selfie. Fotografia by tiež mala byť vašim portrétom bez iných osôb. Taktiež nie je vhodné zvoliť si ako profilovú fotografiu príliš starú fotku. Vhodné je tiež doplniť aj fotografiu pozadia, ktorá môže nielen zaujať, ale tiež povedať niečo o vás vašich záujmoch, či profesii. Zvýši tiež zapamätateľnosť vášho profilu.
Headline nemusí byť len pracovná pozícia
Použite headline pod vaším menom na sebaprezentáciu. Nemusí to byť len vaša pracovná pozícia. Headlinom môžete okamžite zaujať a ukázať svoju kreativitu.Povedzte v skratke viac o sebe a o tom, ako vidíte samých seba v práci.
Zhrňte to najdôležitejšie
Sekcia zhrnutie, alebo Summary dokáže v skratke personalistom odprezentovať tie najdôležitejšie informácie o vás. Môžu rýchlo a jednoducho zistiť, ako ste získali svoje skúsenosti, aké máte špecifické zručnosti, či vedomosti, či aká pozícia vás zaujíma. Môžete napísať aj viac o sebe a svojich obľúbených aktivitách. Ide o vaše stručné, ale výstižné a presvedčivé predstavenie. Malo by zhrnúť niečo o vás, ako aj vaše kariérne preferencie. Text píšte štrukturovane a nepoužívajte prázdne frázy.
Zamerajte sa na svoje špecifické skúsenosti
Keď vypĺňate svoj profil, okrem pozícií na ktorých ste pracovali, alebo pracujete sa dôsledne venujte aj skúsenostiam, ktoré ste na týchto pozíciách získali. Každá pracovná pozícia je špecifická, preto je dôležité personalistom ozrejmiť, čo všetko daná pozícia zahŕňala, s akými problémami ste sa stretávali a čo všetko ste riešili. Opíšte všetko, s čím máte reálnu skúsenosť.
Budujte sieť kontaktov
V sieti LinkedIn, podobne ako na sociálnych sieťach môžete vybudovať sieť svojich kontaktov. Môže ísť o vašich spolužiakov, priateľov, či bývalých kolegov. Medzi kontakty si však môžete pridať aj užívateľov s podobnými záujmami alebo z rovnakého odvetvia. Na LinkedIne si tak môžete postupne vybudovať zaujímavú profesijnú sieť z kontaktov z vášho odvetvia. Môžete tiež zdieľať zaujímavý obsah, ktorý by mohol ľudí z vášho oboru zaujímať. Napríklad rôzne články, konferencie, či iné udalosti. Môžete tiež získavať pozitívne referencie a budovať si tak atraktívnu online reputáciu. Mnohí zamestnávatelia sa nechajú pozitívnymi referenciami ovplyvniť.
Spomeňte aj svoje mimopracovné aktivity
Spomenúť môžete aj svoje záujmy či hobby vo voľnom čase, ale personalisti ocenia tiež vaše dobrovoľnícke aktivity. Vaše súkromné aktivity by však nemali dostať viac priestoru ako tie pracovné.
Spomeňte svoje úspechy aj neúspechy
Pri vypĺňaní informácií o svojich bývalých pracovných pozíciách sa zamerajte na to, čo sa vám v nich podarilo, ale aj na to, čo nevšlo podľa vašich predstáva a ako by ste to dnes urobili inak, aké ponaučenie ste si z neúspechu vzali.
Pozor na gramatiku
Možno vám to príde ako banalita, ale aj správne spisovné vyjadrovanie môže ovplyvniť vašu šancu na dobrú pracovnú pozíciu. Ak máte s pravopisom problém, môžete požiadať známeho, aby vám profil skontroloval.
Používajte emotikony
Emotikony namiesto odrážok ozvláštnia váš profil a zaujmú, vypovedajú tiež o tom, že ste si dali na profile záležať.
Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.