- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- Akým spôsobom nahlasovať poruchu pokladnice servisnej organizácii?
Akým spôsobom nahlasovať poruchu pokladnice servisnej organizácii?
Otázka: Akým spôsobom má zákazník nahlasovať poruchu pokladnice? Akým spôsobom to má evidovať servisná organizácia (48 hod. lehota na odstránenie poruchy), aby nemohla byť postihnutá na základe nepravdivého tvrdenia podnikateľa, že porucha nebola nahlásená alebo že zákazník odmietol zaplatiť servisnej organizácii za vycestovanie na miesto podnikania?
Ako nahlasovať poruchu elektronickej pokladnice
Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Podľa § 5 ods. 2 písm. a) zákona o ERP servisná organizácia je povinná zabezpečiť vykonanie opravy ERP do 48 hodín od nahlásenia jej poruchy alebo od odovzdania ERP do opravy.
S prihliadnutím na uvedené, odporúčame uplatniť taký postup, ktorým zákazník vie preukázať nahlásenie poruchy, napr. písomne alebo elektronicky.
Pokiaľ ide o spôsob evidencie nahlásených porúch servisnej organizácii, táto skutočnosť je v kompetencii servisnej organizácie.
Zdroj: MF SR