Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Audit manažmentu predaja (otestujte sa)

1328653754 test1.jpg
Fotobanka Pixmac
8. februára 2012 Tlačiť

Ste informovaný o tom ako vaši predajcovia pristupujú k zákazníkom? Majú dostatočné informácie o danom produkte? Vedia zaujať, zneistiť a získať si kupujúceho? Ak chcete dlhodobo zvýšiť svoje predajné čísla, určite vám pomôže nasledujúca séria otázok. Nezostaňte však len pri ich zodpovedaní. Na to, aby ste spravili krok vpred, je nevyhnutné uskutočniť aj zmeny. Hurá do toho!

 

Audit manažmentu predaja

 

1. Má podnik vypracovanú správnu politiku predaja?A) Myslíme si, že dobrý predaj je najdôležitejším prvkom akéhokoľvek podnikania.B) Vieme, že predaj je životne dôležitý pre dosiahnutie úspechu. Vieme tiež, že aj ostatné zložky marketingového mixu sú dôležité.C) Naša predajná politika je plne integrovaná s marketingovou stratégiou. Okrem toho sa snažíme zistiť, aký prístup k predaju uplatňovať, aby s ním bol zákazník spokojný.2. Je predaj považovaný za súčasť manažmentu marketingu?A) Nie. Predaj a marketing sú považované za úplne odlišné činnosti.B) Tieto dve zložky spolu veľmi úzko spolupracujú, ale predaj chápeme ako činnosť, ktorá nám prináša výsledky.C) Predaj je integrálnou súčasťou marketingového mixu a v tomto zmysle podlieha marketingovému riadeniu.3. Akým spôsobom stanovujete počet predavačov?A) Máme toľko predavačov, koľko si ich môžeme dovoliť.B) Objem predaja vydelíme objemom predaja pripadajúceho na jedného pracovníka. Z toho vypočítame počet potrebných pracovníkov.C) Marketingový plán podrobne rozoberá výpočet potrebných pracovníkov podľa noriem.4. Stanovuje podnik každému predávajúcemu normu jeho výkonnosti?A) Nie. Predpokladáme, že každý pracovník tímu bude pracovať najlepšie ako vie.B) Áno. Každý predávajúci má stanovenú normu.C) Každý pracovník marketingu dostane podrobný zoznam úloh, tak kvantitatívnych, ako kvalitatívnych, kde sú uvedené očakávané výsledky v oblasti jeho pôsobnosti, ktoré samostatne rieši.5. Snaží sa podnik vyrovnávať svoje metódy predaja s metódami hlavných konkurentov?A) Nie. Predpokladáme, že naši predavači sú najlepší.B) Áno. Kedykoľvek prijímame nového predavača, ktorý predtým pracoval u konkurenta, snažíme sa zistiť, akým spôsobom tam pracujú.C) Neustále sledujeme činnosť konkurencie, prostriedky predaja, školenia, motiváciu, tvorivý prístup a pod. Úlohou časti manažérov je sledovať konkurenciu a podávať o nej hlásenia.6. Sú predavači nejakým spôsobom školení?A) Predpokladáme, že najúčinnejšou metódou školenia je učiť sa pri práci.B) Školenia predavačov realizujú ľudia, ktorí v tejto oblasti pôsobili.C) Máme vypracovaný podrobný systém školení, ktoré z časti realizujú pracovníci našej podniku a z časti externí špecialisti. Každý počas svojej kariéry prejde sériou školení. Okrem toho je celý systém aktualizovaný na základe meniacich sa potrieb.7. Akým spôsobom sú predavači motivovaní?A) Pracovníci vedia, že ich funkcia je závislá na tom, akým spôsobom pracujú a aké majú výsledky.B) Pri dosiahnutí určitej úrovne predaja, alebo podľa počtu reklamácií dostávajú bonusy a postihy.C) Každý predavač je motivovaný peňažnými a nepeňažnými stimulmi, ktoré sú súčasťou plánu predaja a vzťahujú sa k cieľom predaja v každej oblasti. Tieto ciele sú merateľné a odpovedajú ich možnostiam.8. Máte pre predavačov vytvorený systém prejednávania nápadov a podávania spravodajských informácií o danej oblasti?A) Nie. Pokiaľ pracovníci prejednávajú niečo dôležité, sú povinní o tom informovať svojho šéfa.B) Vítame každú využiteľnú informáciu, ktorá prichádza z trhu.C) Máme vypracovaný systém pre zhromažďovanie a spracovanie hlavných myšlienok dielčích spravodajských informácií od jednotlivých členov predajného tímu. Je u nás zavedený systém podávania písomných hlásení.9. Sú pracovníci predajného tímu informovaní o postupoch, ktorými by mali jednať s dôležitými potenciálnymi zákazníkmi?A) Nie. Marketingoví pracovníci sú denne zavalení množstvom ponúk.B) Áno. Pokiaľ marketingový pracovník zistí, že sa jedná o nádejný obchod, môže na neho sústrediť svoje úsilie a čas.C) Marketingoví pracovníci dostávajú identifikátor, ktorý im umožňuje zameriavať úsilie na tie obchodné prípady, ktoré sú žiadané.10. Spracováva manažment predaja účet ziskov a strát?A) Nie. V našich podmienkach nie je možné zaviesť takýto systém kontroly.B) Áno. Takéto analýzy realizujeme za predajný tím ako celok.C) Áno. Realizujeme kontrolu účtu ziskov a strát, ako vo vzťahu k úsiliu predavačov, tak vo vzťahu k zákazníkom. Každému je jasné, že výstupy musia byť vyššie ako vstupy. Presviedčame marketingových pracovníkov o tom, aby si takúto analýzu realizovali sami. 

VYHODNOTENIEOdpoveď A = 0 bodovOdpoveď B = 1 bodOdpoveď C = 2 bodyDosiahnutý počet bodov:0 – 4 bodov firma v oblasti predaja nevyužíva dostatočne marketingové prostriedky, nástroje a postupy5 – 9 bodov firma sa správa marketingovo, no je potrebné rozvíjať v tejto oblasti viac marketingové postupy10 – 14 bodov firma pristupuje k danej oblasti zodpovedne a zdokonaľuje svoju marketingovú činnosť aj v oblasti predajnej politiky15 – 20 bodov firma je čo sa týka predaja marketingovo orientovaná

 

Zdroj: KOTLER, P.: Marketing podle Kotlere. Praha: Management press, 2000.lm

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X