Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Euro ako spoločnú menu podporuje väčšina Slovákov

10. marca 2016 Tlačiť

Slováci sú oveľa viac spätí so svojím mestom (92 %) alebo štátom (95 %) ako s Európskou úniou. S EÚ sa cíti byť spätých 46 percent Slovákov. Vyplýva to z prieskumu Eurobarometer, ktorý skúmal postoje Slovákov k občianstvu EÚ, využívaniu médií, euru či energetickej únii. O výsledkoch prieskumu agentúru SITA informovala Ingrid Ludviková zo Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

Občanmi EÚ sa cítia byť skôr mladí ľudia, vysokoškolsky vzdelaní a ľudia pravicovo orientovaní. Svoje práva občana EÚ pozná len o niečo viac ako polovica (52 %) Slovákov, takmer tri štvrtiny (71 %) by o týchto právach chceli vedieť viac. Za najpozitívnejší výsledok Európskej únie považujú Slováci voľný pohyb osôb, tovarov a služieb v rámci únie (75 %). Za ďalšie dôležité úspechy EÚ považujú obyvatelia Slovenska euro (49 %) a mier medzi členskými štátmi.

Vedúci Zastúpenia EK na Slovensku Dušan Chrenek uviedol, že „dôvody poklesu pocitu spätosti s Európskou úniou súvisia aj so spôsobom, akým politici v uplynulom období komunikovali utečeneckú krízu a jej dopady na Slovensko. Ľudia citlivo vnímajú vyjadrenia politických lídrov, ktorí na jednej strane proklamujú proeurópsky postoj a zároveň sa negatívne vymedzujú voči Európskej únii a jej inštitúciám“. Ako dodal, teší ho, že prevažná väčšina Slovákov sa cíti byť európskymi občanmi, cenia si úspechy európskej integrácie a majú záujem dozvedieť sa viac o únii.

Prieskum skúmal aj faktory, ktoré Európanov spájajú. Podľa Slovákov najsilnejšími faktormi, ktoré vytvárajú pocit komunity medzi občanmi EÚ, sú geografická poloha (45 %), história (30 %) a kultúra (26 %). Na európskej úrovni je poradie rozdielne – na prvom mieste je kultúra (28 %), potom nasleduje história (24 %) a na treťom mieste je prekvapujúco šport (22 %).

Ekonomickú situáciu, ako na Slovensku, tak aj v rámci celej EÚ, vnímajú obyvatelia Slovenska pozitívnejšie ako v minulosti. Stav slovenskej ekonomiky považuje za dobrý necelá tretina (30 %) ľudí. Až dve tretiny (66 %) Slovákov majú opačný názor a situáciu v slovenskej ekonomike hodnotia negatívne. Euro ako spoločnú menu stále podporuje väčšina ľudí (78 %). Sú to predovšetkým študenti, ľudia vysokoškolsky vzdelaní, manažéri a tiež ľudia vo veku 25 – 39 rokov. Naopak, najmenej euro podporujú nezamestnaní (58 %). Spoločnú energetickú politiku EÚ, ktorá je pod taktovkou slovenského podpredsedu Európskej komisie Maroša Šefčoviča, dnes podporuje 70 percent Slovákov, hlavne mladších ľudí, študentov a manažérov. Jej hlavnou prioritou by mala byť garancia rozumných cien za energie (41 %). Podľa opýtaných by medzi priority energetickej únie mala patriť ochrana životného prostredia (30 %) a rozvíjanie energie z obnoviteľných zdrojov (28 %).

Pokiaľ ide o využívanie médií, na Slovensku je najvyužívanejším médiom televízia, ktorú denne sleduje 80 percent ľudí. Nasleduje rádio (55 %) a internet (53 %). Tlač denne číta necelá pätina (19 %) Slovákov. Iba necelá polovica (46 %) opýtaných si myslí, že je cez naše médiá o záležitostiach EÚ dobre informovaná, hlavným zdrojom informácií je televízia (60 %), po nej nasleduje internet (22 %). Za modernú metódu získavania informácií o politických záležitostiach EÚ považuje väčšina Slovákov (60 %) sociálne siete, ktoré slúžia ako dobrý spôsob na vyjadrenie politických názorov (55 %), ale tiež spôsob, ako u ľudí vyvolať záujem o politické záležitosti (57 %).

Prieskum sa robili v novembri minulého roku v 28 krajinách EÚ a v piatich kandidátskych krajinách na vzorke 27 681 respondentov, z toho 1 027 opýtaných bolo zo Slovenska. Na Slovensku uskutočnila zber dát agentúra TNS Slovakia.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X