Haló, koľko u vás stojí vrece cementu?
Ak ste obchodná firma, pravdepodobne takýchto telefonátov dostávate denne niekoľko. Aspoň by to tak malo byť, ak vám dobre funguje marketing.
Ako správne odpovedať na otázky klientov
Ako na tento telefonát zareagujete vy alebo vaši pracovníci? Budem hádať: odpovedia na otázku, zákazník sa poďakuje za informáciu a zloží. Viete, čo to znamená?
Ak to chcete so servítkou, tak ste práve možno nepodchytili potenciálneho zákazníka. Ak to chcete bez servítky, tak ste práve vyliali do žumpy časť nákladov a práce niekoho, kto sa stará, aby do vašej firmy volali zákazníci. A možno ste práve vypustili hore komínom zisk z predaja niekoľkých metrákov cementu, prípadne aj ďalšieho sortimentu. Väčšinou sa na stavbu nekupuje iba jedno vrece cementu.
Keby išlo o obyčajnú otázku typu „Koľko je hodín?“, tak na ňu stačí iba odpovedať a splnili ste svoju úlohu. Ale ak zavolá zákazník a pýta sa na váš sortiment, vašou úlohou je „chytiť a nepustiť“!
To znamená: zistiť čo najviac (koľko toho potrebuje, kam to potrebuje, čo okrem toho ešte potrebuje, kedy to potrebuje), urobiť mu ponuku a uzatvoriť obchod! Alebo aspoň dohodnúť stretnutie s obchodníkom. Alebo… Alebo… Dať informáciu a o nič sa nepokúsiť je tá najhoršia varianta…
Takže-ak najbližšie zavolá zákazník a bude chcieť informáciu, čo urobíte?