Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako podporiť svoj biznis telefonickou komunikáciou

Ako podporiť svoj biznis telefonickou komunikáciou
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
19. mája 2014 Zdroj Podnikam.SK Tlačiť

Úspech telefonátu až z 87 % ovplyvňuje hlas a spôsob vyjadrovania.

Desatoro profesionálnej telefonickej komunikácie

Telefonická komunikácia je už dnes neodmysliteľnou súčasťou každodenného kontaktu s okolím. Napriek tomu, ako veľmi sa podieľa na otváraní dvier k získaniu osobných stretnutí a dosiahnutiu obchodu, či spolupráce, býva často podceňovaná. Nezriedka chýba profesionálny prístup, či „človečina“ na druhej strane. A partnera na druhej dokáže podráždiť, ak cíti, že sa mu prihovárajú ľudia naučenými frázami bez prejavenia skutočného záujmu o neho ako osobu, či klienta. 
 

Čo je dôležité vedieť o telefonickej komunikácii?

  • Mali by ste vedieť, že medzi faktory úspešnej telefonickej komunikácie patrí až z 87 % hlas a spôsob vyjadrovania. Len 13 % zohrávajú odborné vedomosti a samotný obsah slova. Preto práca s hlasom a technika telefonovania sa významne podieľajú na tom, či poslucháča zaujmete, a taktiež do akej miery viete dosiahnuť požadovaný cieľ komunikácie.   
  • Iba 15% informácií, ktoré počujeme si ľudia zapamätajú. Myslite na to, keď telefonicky posúvate informácie, ktoré si má ten druhý zapamätať. Je vhodné podporiť telefonát aj mailom s dôležitými či sumárnymi informáciami, a tak sa vyhnúť nedorozumeniam. 
  • Bežný telefonický hovor by mal trvať 4-6 minút. Potom sa už stáva menej efektívnym a je už len spoločenským kontaktom, ktorí nemusí vyhovovať obom stranám.
 

Desatoro zásad profesionálnej telefonickej komunikácie

1. Pri profesionálnej telefonickej komunikácii s vonkajším prostredím sa vždy predstavujte názvom spoločnosti a svojím menom (mali by sme sa predstaviť celým menom). To platí najmä pri linkách uvedených v kontaktných údajoch firmy  (často sú to najmä pevné linky). Ak ste podnikateľ, ktorý využíva svoj mobil aj na súkromné účely, je vhodné predstavovať sa najskôr menom, prípadne potom názvom firmy.
 
2. Ak vás volajúci vyrušil v dôležitej činnosti, stručne mu oznámte, že sa mu nemôžete venovať a kedy môže zavolať, alebo kedy sa mu ozvete. Za týmto účelom mu môžete poslať aj krátku správu.
 
3. Ak vy začínate hovor, nemali by ste zabudnúť pozdraviť a overiť si, či partner s vami môže hovoriť (vyhnúť sa slovu „neruším?“).
 
4. Nezabudnite sa pri telefonovaní usmievať – hlas znie príjemnejšie a ústretovo.
 
5. Dohliadnite na jasnosť, primeranú hlasitosť, zrozumiteľnosť a tempo reči. Je to jedna z chýb, ktorá sa vyskytuje častejšie v hovoroch. 
 

 
6. Vyvarujte sa prijímania telefonického hovoru úvodnými slovami: „Áno…,Počúvam…, či to klasické Haló…“? Hovor by ste mali prijímať spôsobom uvedeným v prvom odseku a s pozdravom.
 
7. Snažte sa vyhýbať používaniu negatívnych slov. Medzi najčastejšie používané patrí slovo „Neruším?“ Je vhodné ho nahradiť pozitívnou formuláciou, ako napr.  „Môžem s vami hovoriť?“. Slová so zápornou predponou ne- (napr. nemôžem) alebo tie, ktoré vyvolávajú negatívne emócie, či poučujúce slová (napr. mali by ste , musíte…) je odporúčané nahrádzať pozitívnymi a podporujúcimi slovnými spojeniami, ktoré otvárajú komunikáciu.
 
8. Váš telefonát by nemal vyznievať formálne, neosobne. V praxi sa vyskytujú slovné spojenia, ktoré spoločnosti v kontakte s klientmi začali používať tak často, že sa stali frázami a ľudia sa stali na ne alergickí. Do tejto kategórie už pre mnoho ľudí patria vety ako: “ Čo môžem pre vás urobiť?. Ja vás chápem ,ale… .“
 
9. Na konci hovoru je dôležitý priateľský pozdrav, ku ktorému môžeme pridať poďakovanie, napr. za čas, či zavolanie a podobne.
 
10. Pre efektivitu volania si telefonát dopredu premyslite. Snažte sa zamyslieť nad tým: čo chcete povedať, ktoré informácie poskytnúť, na čom sa potrebujete dohodnúť, v akých časoch a podobne.
 

 

Čo patrí k etike telefonovania?

Keďže mobilné telefóny putujú s nami doslova už aj do postele, je dôležité vedieť, kedy a ako ich používať či vedieť vypnúť, najmä v situáciách s ľuďmi na ktorých nám záleží. Či už sú to obchodní priatelia, spolupracovníci či naši blízky a priatelia.
 
  • Na pracovnom stretnutí by sme mali mať mobilný telefón stíšený a odložený.
  • Výnimkou je prípad, keď očakávame dôležitý hovor, ale si u partnera overíte, či mu to neprekáža.
  • Na neformálnych stretnutiach s našimi obchodnými partnermi majte mobily nastavené tiež na tichý režim a hovory si vybavujte mimo spoločnosť, aby ste ju nerušili.
  • Posielanie správ, ak ste s druhými v osobnom kontakte, obmedzte na nevyhnutný  čas a vždy to „ošetrite“ u druhých.
  • Ak ste na stretnutí s iným a prijmete hovor,  je potrebné vybaviť ho krátko, alebo dohodnúť si opätovné zavolanie.
 
Zvládnutie telefonickej komunikácie na profesionálnejšej úrovni, môže podporiť naše podnikanie, efektivitu práce a zlepšiť medziľudské vzťahy v práci, ale aj súkromnom živote. Fakt, že prvých 20 sekúnd rozhoduje o tom, ako bude telefonát ďalej prebiehať, ešte viac zdôrazňuje potrebu neustále zlepšovať svoju telefonickú komunikáciu.
 
Autor: Mgr. Dagmar Sliacka; poradca, sprievodca riešením pracovných aj životných problémov, lektor – pre firmy aj individuálnych klientov.  http://www.developing-support.sk/team.php
 
Autorka bude aj jedna z lektoriek školenia, ktoré organizuje Podnikam.SK:
 

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

call centrumPodnikam

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X