Chcete vedieť, kedy je klient spokojný alebo naopak si už v hlave pripravuje námietku či zamietavú odpoveď?
Zvládnuť umenie komunikácie znamená aj porozumieť reči tela
O komunikácii sa toho už pomerne veľa napísalo a dnes nájdete kvalitné zdroje aj na internetových stránkach. Špecifikom nadobudnutia schopnosti kvalitne a efektívne komunikovať je, že nestačí mať kvalitné vedomosti a informácie, ale dôležité je vedieť ich uplatniť v praxi. Je to podobné, ako keď sa chcete naučiť šoférovať. Nestačí si naštudovať vyhlášku, prečítať si informácie o spôsobe jazdy a ani zozbierať informácie od skúsenejších vodičov. Tu je potrebné si jednoducho sadnúť do auta a jazdiť. Postupne sa mnohé úkony stanú automatickými. Počtom nazbieraných kilometrov sa naše vodičské zručnosti zlepšujú.
Platí jedno nepísané pravidlo. Zručnosti potrebujeme získavať a zlepšovať tak, že si ich potrebujeme vyskúšať a natrénovať v praxi. Ak ste si nakúpili kvalitné knihy, je to určite veľmi nápomocné, avšak bez toho, že si vedomosti vyskúšate aj v reálnom živote, zostávajú len v teoretickej rovine. Veľmi podporujúce môže byť využitie rôznych
tréningov a školení, zameraných na zlepšovanie komunikačných zručností.
Podnikateľ sa snaží uspieť často v ťažkom konkurenčnom prostredí. To, čo ho môže odlíšiť, je práve kvalitná komunikácia. Zo svojich životov poznáte, že s niektorými ľuďmi sa stretávate radšej a v ich spoločnosti sa cítite príjemne. Ak by ste pozorovali, čo to spôsobuje, zistili by ste, že sú priateľskí, pozitívne mysliaci, a vedia ako a kedy zareagovať. A najmä schopnosť vedieť reagovať vnímavo, sa môže zlepšovať práve vedomým využívaním nástrojov komunikácie bez manipulácie.
K zvládnutiu umenia komunikácie, je dôležité porozumieť reči tela, ktorá zohráva najvýznamnejší podiel v úspešnosti komunikácie s druhými. V našej kultúre sa od malička dáva dôraz na obsah slova a informácie, avšak výskumy ukázali, že tvorí len 7% na prenose vnímaných informácií.
Chcete vedieť, kedy je klient spokojný alebo naopak si už v hlave pripravuje námietku či zamietavú odpoveď? Ak rozumiete reči tela, dokážete ešte rýchlo zachrániť situáciu a zmeniť stratégiu komunikácie. Vyhnete sa priamym odmietnutiam, alebo známym výrokom do prázdna: „ My sa vám ozveme…“. Pošlite nám ponuku…“, a ani z jednej neurobíte úspešný predaj, či obchodný kontakt.
Na školenie
Ako reálne zvýšiť predaj a tržby vo vašej firme s využitím vlastných zdrojov, skúseností a času sa môžete
prihlásiť tu.