- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Motivácia zamestnancov
- Mark Zuckerberg radí, ako si získať extrémne lojálnych zamestnancov
Mark Zuckerberg radí, ako si získať extrémne lojálnych zamestnancov
Budete možno prekvapení, no odporučenie zakladateľa najväčšej sociálnej siete na svete Facebook, je skutočne jednoduché.
Snom každého zamestnávateľa sú lojálni zamestnanci. Takí lojálni, že im možno zveriť informácie, ktoré ho dokážu zraniť či dokonca úplne zraziť na kolená. Mark Zuckerberg tvrdí, že je to možné. Aké je teda jeho tajomstvo?
„Začnite im dôverovať, buďte pritom úplne otvorení a oni vám to vrátia,“ radí ostatným tento mladý a úspešný podnikateľ. Ako ďalej dodáva, môže to znieť zvláštne, ale Facebook je jasným dôkazom toho, že uvedená stratégia skutočne funguje.
Zakladateľ Facebooku má taký zvyk, že každý piatok pozýva všetkých svojich zamestnancov na spoločné stretnutie, na ktorom odpovedá na všetky ich otázky o čomkoľvek. Všetci zamestnanci firmy sú na tomto stretnutí vítaní. Môžu prísť osobne, alebo sa zúčastniť prostredníctvom video prenosu.
To znamená, že všetci zamestnanci spoločnosti v počte 16 tisíc, majú prístup k interným informáciám o pracovných plánoch organizácie, pripravovaných produktoch a o všetkom, na čo sú zvedaví.
Možno ste si aj vy teraz položili otázku, že ako často sa potom stáva, že sa niektoré z týchto cenných informácií dostanú k zvedavým novinárom alebo investorom? Odpoveď znie, že takmer nikdy. Keď však už raz táto situácia nastala, Zuckerberg bol veľmi nahnevaný. Jeden z jeho zamestnacov vtedy prezradil jednému reportérovi určité plány spoločnosti.
Na najbližšom piatkovom stretnutí po tejto udalosti, všetkým zamestnancom oznámil, že po zistení identity tohto previnilca, bude prepustený. O týždeň na to informoval, že sa tak stalo. Zuckerberg otvoril zamestnancom dvere a na uvedenom príklade im ukázal, že otvorené a férové správanie očakáva aj od nich.
Webový portál www.inc.com v tejto súvislosti napísal, že dôvera prejavená zamestnancom je niečo veľmi cenné, čo budú aj oni chcieť chrániť. Na tento prejav budú odpovedať tým, že aj oni budú dôverovať a konať správnym spôsobom. Facebook je naozaj dobrým príkladom, že uvedená politika funguje.
Zamestnanci spoločnosti si Zuckerberga preto cenia. Je zároveň všeobecne známe, že zakladateľ sociálnej siete je skôr hanblivý a nepatrí medzi prirodzene zručných rečníkov. Napriek tomu si každý piatok dá tú námahu a príde na spomínané stretnutie so zamestnancami a rozpráva sa s nimi približne jednu hodinu.
Portál ďalej píše, že na Zuckerbergovi pritom vidieť, že sa medzi svojimi ľuďmi cíti príjemne a je uvoľnený. Zamestnanci Facebooku sa tiež netaja tým, že si veľmi cenia túto príležitosť vidieť svojho generálneho riaditeľa a hovoriť s ním.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.