Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Mark Zuckerberg radí, ako si získať extrémne lojálnych zamestnancov

Mark Zuckerberg
SITA/AP
10. januára 2017 Zdroj INC.com Tlačiť

Budete možno prekvapení, no odporučenie zakladateľa najväčšej sociálnej siete na svete Facebook, je skutočne jednoduché.

Snom každého zamestnávateľa sú lojálni zamestnanci. Takí lojálni, že im možno zveriť informácie, ktoré ho dokážu zraniť či dokonca úplne zraziť na kolená. Mark Zuckerberg tvrdí, že je to možné. Aké je teda jeho tajomstvo?

„Začnite im dôverovať, buďte pritom úplne otvorení a oni vám to vrátia,“ radí ostatným tento mladý a úspešný podnikateľ. Ako ďalej dodáva, môže to znieť zvláštne, ale Facebook je jasným dôkazom toho, že uvedená stratégia skutočne funguje.

Mark zuckerberg facebook sv100 2015 1.jpg
www.cnet.com

Zakladateľ Facebooku má taký zvyk, že každý piatok pozýva všetkých svojich zamestnancov na spoločné stretnutie, na ktorom odpovedá na všetky ich otázky o čomkoľvek. Všetci zamestnanci firmy sú na tomto stretnutí vítaní. Môžu prísť osobne, alebo sa zúčastniť prostredníctvom video prenosu.

To znamená, že všetci zamestnanci spoločnosti v počte 16 tisíc, majú prístup k interným informáciám o pracovných plánoch organizácie, pripravovaných produktoch a o všetkom, na čo sú zvedaví.

Možno ste si aj vy teraz položili otázku, že ako často sa potom stáva, že sa niektoré z týchto cenných informácií dostanú k zvedavým novinárom alebo investorom? Odpoveď znie, že takmer nikdy. Keď však už raz táto situácia nastala, Zuckerberg bol veľmi nahnevaný. Jeden z jeho zamestnacov vtedy prezradil jednému reportérovi určité plány spoločnosti.

Na najbližšom piatkovom stretnutí po tejto udalosti, všetkým zamestnancom oznámil, že po zistení identity tohto previnilca, bude prepustený. O týždeň na to informoval, že sa tak stalo. Zuckerberg otvoril zamestnancom dvere a na uvedenom príklade im ukázal, že otvorené a férové správanie očakáva aj od nich.

Facebook vyhral v Číne spor o ochrannú známku

Webový portál www.inc.com v tejto súvislosti napísal, že dôvera prejavená zamestnancom je niečo veľmi cenné, čo budú aj oni chcieť chrániť. Na tento prejav budú odpovedať tým, že aj oni budú dôverovať a konať správnym spôsobom. Facebook je naozaj dobrým príkladom, že uvedená politika funguje.

Zamestnanci spoločnosti si Zuckerberga preto cenia. Je zároveň všeobecne známe, že zakladateľ sociálnej siete je skôr hanblivý a nepatrí medzi prirodzene zručných rečníkov. Napriek tomu si každý piatok dá tú námahu a príde na spomínané stretnutie so zamestnancami a rozpráva sa s nimi približne jednu hodinu.

Portál ďalej píše, že na Zuckerbergovi pritom vidieť, že sa medzi svojimi ľuďmi cíti príjemne a je uvoľnený. Zamestnanci Facebooku sa tiež netaja tým, že si veľmi cenia túto príležitosť vidieť svojho generálneho riaditeľa a hovoriť s ním.

Odporúčané články

Témy

FacebooklojalitazamestnanciZuckerberg

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia zamestnancov

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

24apr6:30Cash Flow - Prehľad peňažných tokov podľa súčasnej právnej úpravy6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Cash flow

24apr6:30Prenos daňovej povinnosti v praxi - zmeny od 1.1.20186:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

29apr6:30Vybrané problémy DPH v praktických príkladoch - dvojdňový seminár6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X