- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Mnohí lídri potvrdzujú, že sa cítia byť viac pozorovateľmi, ako manažérmi
Mnohí lídri potvrdzujú, že sa cítia byť viac pozorovateľmi, ako manažérmi
Inovácie tvoria v súčasnosti kľúčovú oblasť vo väčšine priemyselných odvetví. Nedávna štúdia konzultačnej spoločnosti Twinsthink však v tejto súvislosti odhalila prekvapivé výsledky s ohľadom na vedúcu úlohu mnohých lídrov v oblastiach inovácií.
Výsledky štúdie prezradili, že len 5 % z oslovených manažérov sa naplno venuje svojim riadicim povinnostiam a dohľadu na vývoj inovačných procesov v organizácii. Takmer 30 % z opýtaných zároveň popísalo svoju úlohu vo firme len ako propagačnú, pričom určitým spôsobom podporujú kultúru inovácií v orgnizácii na všetkých jej úrovňach, ale samotné procesy neriadia.
Ďalšia skupina, ktorú tvorilo približne 16 % z respondentov, sa zase vyjadrila v tom duchu, že ešte aj v tejto pozícii plnia len rolu akýchsi pozorovateľov, ktorí len slepo nasledujú nadiktované zlepšovanie existujúcich produktov a služieb. Približne 17 % lídrov napokon priznalo, že sú o niečo viac zahrnutí do inovatívnych procesov v organizácii.
Bob Niemiec, ktorý je výkonným partnerom Twinsthink, však v tejto súvislosti upozorňuje na skutočnosť, že process inovácií v akomkoľvek sektore a akejkoľvek organizácii, si vyžaduje tvrdú disciplínu, silnú víziu a spojenie síl na všetkých riadicich úrovňach, pričom toto všetko by sa malo diať pod záštitou a vedením príslušného inovačného manažéra.
Väčšina oslovených manažérov sa napokon zhodla aj na tom, že byť inovatívnym lídrom si vyžaduje logiku, dobrú stratégiu a kreativitu. Tieto tri vlastnosti pritom označili za kľúčové. Až 90 % z nich sa tiež zhodlo na tom, že inovácie sú pre ich spoločnosť veľmi dôležité. Len 48 % však bolo spokojných s tým, ako tieto procesy prebiehajú u nich v organizácii a akú úlohu pritom zohrávajú oni sami.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.