Najviac reklamných spotov vysielajú rádiá vo štvrtok
Celoslovenské rádiá odvysielali v minulom roku takmer 258 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1986 hodín vysielania.
Do reklamy v rádiách išlo v minulom roku menej peňazí
Objem investícií do reklamy v šiestich celoštátnych slovenských rádiách klesol v roku 2013 takmer o 4,5 % a dostal sa na úroveň z roku 2011. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov, ktorý vykonala spoločnosť TNS Slovakia. Najvyšší objem výdavkov do reklamy pripadol na rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie, verejnoprávne Slovensko 1 a Európa 2. Poradie jednotlivých rádií sa za ostatné štyri roky nezmenilo.
Aj napriek poklesu oficiálnych výdavkov do reklamy celková dĺžka reklamného času využitého v prospech vysielania reklamy v roku 2013 neklesla a udržala sa na takmer rovnakej úrovni ako v roku 2012 (+0,3%).
Zdroj: TNS Slovakia
Slovenské rádiá pritom odvysielali v minulom roku takmer 258 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1 986 hodín vysielania. Počet odvysielaných spotov tak klesol v medziročnom porovnaní o 8 %. Rádiá odvysielali menej spotov, avšak s dlhšou stopážou, takže sa celkový reklamný čas neznížil, ale zostal na rovnakej úrovni.
Najviac komunikovanou komoditou boli tradičné osobné autá, za nimi nasledovala propagácia časopisov a podpora predaja supermarketov.
Zdroj: TNS Slovakia
Ako uvádza spoločnosť TNS Slovakia, monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.