Ako vybrať dobré obchodné meno pre svoju spoločnosť?
Každý, kto chce podnikať si musí premyslieť, okrem predmetu podnikania, aj to, aké meno bude jeho podnikateľské aktivity prezentovať. Výber obchodného mena je viac ako dôležitý. Ako by ste mali v tomto smere postupovať, ako ochrániť obchodné meno a na čo si dať pri jeho výbere pozor vám prezradíme v článku.
Obchodné meno
Voľba obchodného mena spoločnosti je významným krokom pri budovaní každého podnikania. Vhodne zvolený názov reprezentuje podnikateľa a už na prvý pohľad dokáže o ňom prezradiť viaceré zásadné informácie. Mnohí podnikatelia starostlivo vyberajú obchodné meno aj z dôvodu budovania novej značky, ktorá im pomáha odlíšiť sa od existujúcej konkurencie na trhu. Nielen z uvedených dôvodov však odporúčame všetkým podnikateľom venovať náležitú pozornosť voľbe obchodného mena v rámci pripravovanej podnikateľskej činnosti.
Dávajte si pozor najmä na to, aby bolo vaše obchodné meno ľahko zapamätateľné, nezameniteľné a ľahko vysloviteľné.
Skúste sa zamyslieť nad tým, aké všetky možné preklepy by zákazníci mohli vo vybranom obchodnom mene urobiť a vyberte také, aby ste možnosť zlého písania, zapamätania, či nesprávnej výslovnosti čo najviac obmedzili.
Už pri založení podnikania rozmýšľajte nad tým, že raz bude možno chcieť expandovať do zahraničia a preto by vaše meno malo byť ľahko zapamätateľné a vysloviteľné aj pre zahraničných zákazníkov. Taktiež si skúste preveriť možnosť založenia web domény s týmto názvom, prípadne aké domény pod týmto názvom existujú v zahraničí. Ak zvolíte meno zahraničného biznisu, s ktorým nechcete byť spájaný nie je to veľmi pozitívne.
Pri samotnom výbere obchodného názvu je zároveň potrebné dodržiavať viaceré zákonom ustanovené pravidlá.
Náležitosti obchodného mena
Pozor:
Zmena obchodného mena
Neoprávnené použitie obchodného mena
- údajov o vlastníkovi, výrobcovi, distributérovi, dodávateľovi alebo predajcovi tovaru porušujúcom právo k obchodnému menu alebo o poskytovateľovi služby porušujúcej právo k obchodnému menu,
- údajov o vyrobenom, dodanom, poskytnutom, prijatom alebo objednanom množstve alebo cene tovaru alebo služby porušujúcej právo k obchodnému menu.
Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.