Potravinári vyzývajú na spotrebiteľský patriotizmus
Spotrebiteľ je najdôležitejším prvkom v potravinovom reťazci, na ktorého požiadavky reagujú výrobcovia aj obchod.
Ruské embargo zatlačí na vyšší dovoz potravín do SR
Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) vyzýva slovenských spotrebiteľov, aby sa viac orientovali na potraviny z domácej produkcie. Reaguje tak na zavedenie ruského embarga na dovoz potravín z krajín Európskej únie. Predseda SPPK Milan Semančík zároveň vyzval predstaviteľov obchodu, aby neuprednostňovali lacné ponuky potravinárskeho tovaru, ktorý bol pôvodne určený pre ruský trh, pred dodávkami z tuzemska a neobmedzovali na jeho úkor odber a predaj domácich potravín.
„Veríme vo vzájomnú solidaritu členov Spoločenstva i v silu princípov spoločného trhu. No až teraz sa ukáže, na akých pevných základoch vlastne stoja a či v čase odbytovej krízy a zúfalého hľadania náhradných odbytísk predsa len nebude dochádzať k nerovnému vnútornému súboju medzi ekonomicky silnejšími a slabšími členskými krajinami,“ vyhlásil Semančík.
Podľa komory nebude rozhodujúce to, aký tovar a za aké ceny bude môcť obchod získať od svojich dodávateľov, ale čomu dajú prednosť domáci konzumenti. Spotrebiteľ je totiž najdôležitejším prvkom v potravinovom reťazci, na ktorého požiadavky reagujú výrobcovia aj obchod. „Azda vo všetkých prieskumoch väčšina spotrebiteľov tvrdí, že sa orientuje predovšetkým na domáce výrobky. Teraz však prišla chvíľa, keď nie je v hre žiadna anonymná anketa, ale celkom reálna existencia slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej výroby,“ uviedol Semančík.
Semančík vyzval občanov Slovenskej republiky k praktickým prejavom spotrebiteľského patriotizmu. „Všetci spoločne profitujeme z čerstvých potravín, tradičných chutí a poctivej domácej kvality. Zároveň tým prispejeme aj k posilneniu slovenskej ekonomiky, udržaniu pracovných miest pre obyvateľov našej krajiny, k rozvoju slovenského vidieka a ochrane nášho životného prostredia,“ uzavrel predseda SPPK.