Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Pre akých podnikateľov sa hodí PPC reklama?

Pre akých podnikateľov sa hodí PPC reklama?
SITA
3. apríla 2012 Tlačiť

PPC reklama je rozšírenou a používanou reklamou v oblasti internetu. Má výhody pre inzeranta a takisto aj pre zákazníka. Najväčšou výhodou pre inzeranta je to, že sa zacieľuje na konkrétneho zákazníka, ktorý má záujem o jeho produkt. Zákazníci na druhej strane oceňujú, že im ponúka produkty až keď ich potrebujú a hľadajú a zbytočne ich nezaťažuje. Mali by ste sa zamerať na PPC reklamu pri ponúkaní svojho produktu? Je PPC reklama pre vás vhodná alebo nie? Aby ste urobili správne rozhodnutie, prečítajte si tento článok.

Čo je PPC reklama?

PPC reklama sú textové alebo grafické reklamy, ktoré vidíme ako sponzorované odkazy vo výsledkoch vyhľadávačov alebo aj na rôznych iných stránkach.PPC reklama vznikla zo skratky Pay Per Click (angl. platba za kliknutie). Znamená to, že inzerent za reklamu platí až v tej chvíli, keď sú zobrazené stránky, teda vtedy, keď si na reklamu potenciálny klient klikol. Takisto si inzerent vie odsledovať koľko za reklamu platí.

Takže medzi výhody PPC reklamy patria cielenosť na konkrétneho zákazníka, vysoká návratnosť investícií, celú reklamu môžme spravovať online. Pri PPC reklame je výhodou aj nízka cena, rýchle spracovanie a to, že si môžme každé odkliknutie odsledovať.

Pre koho je táto reklama určená?

Je vhodná pre firmy, ktoré ponúkajú svoj produkt a chcú osloviť práve zákazníka, ktorý ich produkt hľadá, teda nie veľké množstvo ľudí, ale práve takého človeka, ktorý má záujem o ponúkaný produkt. Keďže je táto reklama lacná a efektívna v tom, že osloví naozaj potenciálneho zákazníka, je vhodná nielen pre veľké firmy, ale aj pre menšie firmy či pre živnostníkov.

Je vhodná aj pre firmy, ktoré už majú napríklad vlastné webové stránky a majú ich spravené správne, kvalitne a zaujímavo a majú urobené aj SEO, ale aj napriek tomu sa ich stránky nezobrazujú na prvých miestach vo vyhľadávačoch, pretože na internete existuje veľa podobných konkurenčných stránok.

Je vhodná pre firmy, ktoré ponúkajú alebo vyrábajú produkty alebo služby, ktoré sú verejne známe. Teda pre také produkty, ktoré ľudia na internete vyhľadávajú. PPC reklama nie je vhodná pre firmy, ktoré ponúkajú napríklad nový produkt, ktorý ľudia nezvyknú na internete vo vyhľadávačoch vyhľadávať.

PPC reklama na Slovensku:

Vo svete:

Krok za krokom: Ako vlastne PPC reklama funguje?

  1. Užívateľ zadá do vyhľadávača hľadaný výraz týkajúci sa ponúkaného produktu
  2. Vyhľadávač vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí stránky spĺňajúce kritéria vyhľadávania, teda také, ktoré obsahú zadaný výraz
  3. Inzerent za zobrazenie tejto reklamy neplatí, platí iba za klik na túto reklamu zo strany návštevníka stránky
  4. Reklama sa dá urobiť aj tak, aby sa zobrazovala v určených časoch

Formáty reklamy

  • textové odkazy
  • grafické (obrázky)
  • flashové (interaktívne)
  • intextové (zvýraznené slová v texte)
  • videoreklamy

Kde sa môže reklama zobrazovať

Reklama sa okrem vyhľadávania na partnerských weboch (daného systému) môže zobrazovať v obrázkoch, videu, hrách, v aplikáciach pre mobily a tablety.

Tipy k vytvoreniu dobrej PPC reklamy

  • Ako miesto zobrazenia si môžme zvoliť buď zobrazenie len vo vyhľadávačoch alebo aj ako kontextový obsah na rôznych iných stránkach napríklad na spravodajských serveroch. Väčšinou sa odporúča zobrazovanie reklamy len vo vyhľadávačoch, pretože práve tí zákazníci, ktorí túto reklamu nájdu vo vyhľadávačoch, majú naozaj záujem o produkt alebo službu. Ak kliknú na reklamu, ktorú našli ako kontextovú reklamu napríklad na spravodajských stránkach, väčšinou nemajú záujem o produkt alebo službu, ale klikli len zo zvedavosti.
  • Cena PPC reklamy je určovaná takým spôsobom, že si inzerent môže nastaviť maximálnu cenu, ktorú je ochotný zaplatiť za jeden klik. Vo vyhľadávačoch sa potom na prvých miestach zobrazujú tie reklamy u ktorých je táto cena najvyššia.
  • Veľmi dôležitý je aj text inzerátu. Text inzerátu by mal predovšetkým zaujať naozaj potenciálneho zákazníka. Pretože u PPC reklamy sa platí za každé kliknutie, musí záležať na tom, aby text inzerátu prilákal zákazníka, ktorý si výrobok alebo službu naozaj kúpi. Inak sú to vyhodené peniaze.
  • Pri vytvorení PPC reklamy sa zadáva stránka, na ktorú sa zákazník dostane po klinutí na inzerát o produkte. Ide o tzv. langing page. Tu je veľmi dôležité zadať takú stránku, na ktorej zákazník nájde už konkrétny produkt, ktorý hľadá už aj s obrázkami, popismi a cenami. Nezadávajte preto ako langing page napríklad stránku, kde bude popis firmy, história atď. Langing page by mala byť už stránka s konkrétnou ponukou, z ktorej si zákazník môže vybrať a nemusí sa ďalej preklikávať a hľadať ďalšie informácie.
  • Ak je pre vás ťažké vytvárať si PPC reklamu sám alebo chcete, aby vaša reklama bola čo najefektívnejšia, môžte na to využiť služby špecializovanej agentúry.

ph

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X