Automobilky a subdodávatelia by pre svoj ďalší rozvoj na Slovensku okrem diaľnic potrebovali aj zásadnejšie zmeny v školstve, či rozvoj výskumu a vývoja predovšetkým v malých a stredných podnikoch.
Automobilky potrebujú aplikovaný výskum
Rok 2013 bol najúspešnejším rokom v dejinách automobilového priemyslu na Slovensku. Skonštatoval to prezident Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR) Jaroslav Holeček. „Všetky tri automobilky, teda Volkswagen Slovakia, KIA Motors Slovakia a Peugeot Citroën potvrdili svoje postavenie v rámci koncernov a pravdepodobne dosiahnu svoje historické maximum, čím sa blížime k miliónu vyrobených áut na Slovensku,“ povedal.
Koľko áut by sa malo na Slovensku vyrobiť v roku 2014 zatiaľ Holeček nepovedal, prognózy plánuje ZAP zverejniť v januári. „Samozrejme, že všetko bude závisieť od zákazníka, od dopytu automobilov vyrábaných na Slovensku. Na začiatku roku 2014 budeme mať tlačovú konferenciu, na ktorej zverejníme úplné výsledky za rok 2013 i prognózu na rok 2014,“ uviedol.
Automobilky a subdodávatelia by pre svoj ďalší rozvoj na Slovensku podľa Holečka okrem diaľnic potrebovali aj zásadnejšie zmeny v školstve, či rozvoj výskumu a vývoja predovšetkým v malých a stredných podnikoch. Ten sa totiž podľa neho za posledných dvadsať rokov na Slovensku dostal do slepej uličky. „Bez ďalšieho rozvoja predovšetkým aplikovaného výskumu automobilový priemysel nemôže napredovať. Taktiež dôležitou oblasťou je stabilita pracovného práva a flexibilita Zákonníka práce. To sú všetko podmienky, od ktorých bytostne závisí rozvoj automobilového priemyslu na Slovensku,“ uzavrel Holeček.