Slovenská zubná kefka s pastou v jednom zožala úspech v Oslo
Slovenský tím z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach získal so svojím podnikateľským nápadom tretie miesto v konkurencii súťažiacich z 34 krajín, ide o prvé ocenenie Slovenska v tejto súťaži(SITA) – Slovenskí študenti, mladí podnikatelia, zožali v nórskom Oslo úspech na 22. ročníku najväčšej európskej súťaže študentských spoločností v rámci vzdelávacích programov Junior Achievement – Company Competition of The Year 2011. Školáci zo študentskej spoločnosti ACE zaujali porotu zubnou kefkou s pastou v jednom, ktorú vyvinuli vďaka podpore švajčiarskej firmy Curaprox. Tá dokonca uvažuje uviesť zubnú kefku z dielne našich študentov na trh. Slovenský tím z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach získal so svojím podnikateľským nápadom tretie miesto v konkurencii súťažiacich z 34 krajín. Ide o prvé ocenenie Slovenska v tejto súťaži. „Verím, že úspech týchto mladých ľudí bude inšpiráciou a motiváciou pre školy, učiteľov a študentov zapojených do našich programov, aby sa nebáli byť inovatívni, odvážni a naučili sa meniť svoje sny na reálne činy,“ povedala generálna riaditeľka neziskovej spoločnosti Junior Achievement Slovensko Marcela Havrilová.Úspech slovenských študentov je výsledkom vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia, ktorý Junior Achievement Slovensko pripravila pre študentov stredných škôl v rámci podnikateľského vzdelávania. Jeho cieľom je naučiť mladých ľudí v študentskej spoločnosti všetko, čo súvisí s podnikaním. Študentská spoločnosť je jednou z najpopulárnejších súčastí programu Aplikovaná ekonómia. V tejto fáze výučby si študenti zakladajú skutočnú firmu, ktorá simuluje akciovú spoločnosť. Musia prejsť všetkými krokmi podnikania od založenia, plánovania činnosti, cez marketingový prieskum trhu, vlastnú činnosť až po likvidáciu firmy a rozdelenie zisku ku koncu školského roka. „Vďaka tejto praktickej skúsenosti získavajú študenti možnosť aplikovať teoreticky nadobudnuté skúsenosti o fungovaní podnikateľského subjektu okamžite v praxi,“ uviedla Havrilová. Študenti sa tak učia nielen podnikanie a ekonómiu, ale aj byť zodpovednými, vedieť sa rozhodovať a viesť firmu. Získavajú zručnosti, ktoré sú pre ich vstup na trh práce veľmi dôležité.Junior Achievement Slovensko, n.o., je profesionálna nezisková vzdelávacia organizácia, ktorá 18 rokov organizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy pripravované metódou zážitkového učenia podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. V júni 2011 dosiahol počet absolventov 206 880 študentov. Viac informácií o organizácii JASR možno nájsť na stránke www.jasr.sk.