Ministerstvo financií (MF) SR ako sprostredkovateľský orgán pre Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) uzavrelo zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na uskutočnenie projektu s názvom Elektronické služby Sociálnej poisťovne pre vybrané oblasti služieb na úseku sociálneho poistenia.
Uvedením systému poskytovania elektronických služieb do prevádzky tak podľa rezortu financií SP odbremení občanov od administratívnej záťaže v oblasti nemocenského a dôchodkového poistenia.
O PN-ke bude zazestnávateľa informovať Sociálna poisťovňa
Nové elektronické služby umožnia SP prevziať povinnosť informovať zamestnávateľa o vzniku a trvaní dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a období vylúčenia platenia poistného z tohto dôvodu. Jednoduchší by mal byť aj prevod dôchodkových práv v prípade zamestnancov inštitúcií a organizácií Európskej únie (EÚ).
„Transparentnosť výkonu sociálneho poistenia a jeho kontrola bude podporená elektronickými službami zameranými na spracovanie žiadostí a podnetov občanov, vrátane vykonania príslušnej kontroly,“ uvádza rezort financií. Účinnejšia by mala byť aj ochrana voči zneužívaniu systému sociálneho poistenia a neoprávnenému poberaniu dávok.