Tržby reťazca H&M stúpli, ale čistý zisk sa znížil
Švédsky módny obchodný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) vo svojom účtovnom prvom štvrťroku, čiže počas decembra až februára, dosiahol rast tržieb o 7 percent. Čisté tržby firmy sa v jej prvom kvartáli zvýšili na sumu takmer 47 mld. švédskych korún (SEK) z úrovne 43,7 mld. SEK, na ktorej boli za rovnaké obdobie pred rokom.
Čistý zisk reťazca však medziročne klesol na 2,46 mld. SEK zo sumy 2,54 mld. SEK. Generálny riaditeľ reťazca H&M Karl-Johan Persson vo štvrtok uviedol, že rast tržieb bol nižší, ako spoločnosť plánovala. Dodal, že situácia v odvetví módnych obchodných reťazcov bola vo všeobecnosti veľmi ťažká na mnohých veľkých trhoch, na ktorých Hennes & Mauritz pôsobí.