- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Sebarozvoj
- Úspech nie je cieľ, je to životný štýl. V čom je zásadný rozdiel?
Úspech nie je cieľ, je to životný štýl. V čom je zásadný rozdiel?
Mnohí ľudia sú presvečení o tom, že dosiahnutím stanovených cieľov sa stanú úspešnými. Čiastočne majú pravdu. Nefunguje to však tak, že jedného dňa sa ráno zobudia s tým, že si povedia: „Dokázal som to“ a vrátia sa späť k svojmu luxusnému životu.
Za každým úspechom stojí maximálne možné úsilie, ktoré je potrebné denno denne vyvíjať pri akejkoľvek činnosti a v akejkoľvek oblasti. Možno povedať, že nikdy nesmiete zaspať na vavrínoch. Mnohým sa to stáva a výsledkom takejto situácie je stagnácia bez ďalšieho úspechu. Inými slovami, ak chcete byť úspešní, musíte pre to urobiť maximum. Ak chcete byť úspešným manažérom, musíte neustále rozvíjať svoj biznis a podporovať svoj tím.
Ak chcete byť úspešní vo vzťahoch, aj tieto musíte neustále rozvíjať. Je pritom úplne jedno, či sú to vzťahy súkromné alebo profesionálne. Možno povedať, že úspešný človek je akýmsi koktejlom namiešaným z nasledovných ingrediencií: osobnosť daného človeka, jeho návyky, inšpirácie, motivácia, emocionálna inteligencia, pozitívne myslenie a v neposlednom rade aj ohromné úsilie a nadšenie.
Tí, ktorí sa za každých okolností stávajú úspešnými podnikateľmi či lídrami, sú takí preto, že počas svojej kariéry si vyvinuli schopnosti prekonávať vzniknuté prekážky. Sú ochotní prekonávať svoj strach aj svoju pohodlnosť. Sú zároveň dostatočne vytrvalí a nadšení. Svoju prácu milujú a strhávajú pri nej aj svoje okolie. Doslova ich pritom nakazia svojím nadšením a optimizmom.
Títo ľudia sú tiež presvedčení o tom, že majú niečo špeciálne – a aj majú. Sú bystrí a dôverujú svojim inštinktom. Vedia, že úspech nie je cieľ, ale životný štýl. Za každých okolností chcú byť úspešní a neváhajú tomu veľa obetovať.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.