Čiernu listinu neplatičov DPH, ktorej oficiálny názov znie Zoznam platiteľov dane z pridanej hodnoty, u ktorých nastali dôvody na zrušenie registrácie DPH, 20 % podnikateľov podľa prieskumu nepozná vôbec, ďalších 47 % respondentov listinu pozná, no prakticky ho nevyužíva. Len 8 % podnikateľov s informáciami na portáli podľa prieskumu pracuje pravidelne. Ostatná štvrtina respondentov navštevuje portál len občas.
Dôvodom nízkeho záujmu o čiernu listinu neplatičov DPH je podľa PAS skutočnosť, že podnikatelia v súvislosti s ich podnikateľskými aktivitami považujú informácie z tohto registra za málo dôležité. Pre podnikateľskú alianciu to v prieskume uviedlo až 66 % respondentov. Ďalších 15 % nevidí v predmetných informáciách dokonca žiadnu dôležitosť. Ako užitočnú vníma čiernu listinu neplatičov DPH len 18 % a ako veľmi užitočnú len 1 % respondentov. Napriek rezervovanému postoju podnikateľov k dôležitosti údajov takmer všetci uznávajú, že zverejnenie na čiernej listine poškodzuje dôveryhodnosť a meno firmy. Väčšina podnikateľov dokonca tvrdí, že zverejnenie v zozname neplatičov DPH má výrazne negatívny vplyv na kredibilitu firmy a v krajnom prípade až likvidačný vplyv.

Podľa novely zákona o správe daní, ktorá nadobudla účinnosť od 1. januára 2014, bude možné neplatiča vymazať z čiernej listiny po dvanástich mesiacoch po uhradení nedoplatkov. Ročnú lehotu však podnikatelia v prieskume nepovažujú za adekvátnu. Tretina respondentov by uvítala výmaz z registra ihneď po uhradení nedoplatkov a ďalšia tretina by akceptovala výmaz do jedného mesiaca po uhradení daňových dlhov. Na opačnej strane stojí v prieskume 9 % podnikateľov, ktorí by uvítali trvalú evidenciu problematických vzťahov medzi podnikateľmi a štátom pri platení DPH, čo by umožnilo získavať z portálu ucelenú informáciu o daňovej disciplíne obchodných partnerov.

Výkonný riaditeľ PAS Kičina však ako problém vníma skutočnosť, že jednotlivé inštitúcie, ktoré vyberajú dane, odvody a poplatky, si vedú osobitné registre neplatičov, ktoré nie sú prepojené. Ak si podnikateľ chce preveriť platobnú disciplínu obchodného partnera v daňovo-odvodovej oblasti, musí tak hľadať informácie na viacerých internetových stránkach. Komfortnejším riešením by bolo sústredenie takéhoto druhu informácií na jednom mieste, čo by mohlo pritiahnuť väčšiu pozornosť podnikateľov a tiež zvýšiť tlak na dodržiavanie platobných povinností podnikateľov voči štátnym inštitúciám.