Sociálna poisťovňa spúšťa od 4. marca 2014 novú elektronickú službu pre živnostníkov a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby.
Stav svojho účtu v Sociálnej poisťovni si skontrolujete aj cez internet
Živnostníci si prostredníctvom služby Saldokonto pre SZČO budú môcť v elektronickej forme prezerať údaje na svojom účte (saldokonte) a budú tak vidieť aktuálny stav účtu (či majú nedoplatok, alebo preplatok) a či uhrádzajú poistné v správnej výške.
Okrem platieb poistného uvidí živnostník aj prehľad predpisov poistného generovaných na základe spracovaných daňových priznaní, podľa ktorých si vie skontrolovať, koľko má zaplatiť napríklad pri zmene minimálnych odvodoch na prelome rokov.
Pre sprístupnenie služby je potrebné, rovnako ako v prípade zamestnávateľov, aby živnostník uzavrel so Sociálnou poisťovňou dohodu o elektronickej komunikácii. Dohodu môže uzavrieť SZČO alebo osoba ňou splnomocnená v ľubovoľnej pobočke Sociálnej poisťovne bezplatne a na počkanie. Pri uzatváraní dohody je potrebné predložiť k nahliadnutiu preukaz totožnosti (občianky preukaz, cestovný pas a pod.) a v prípade splnomocnenej osoby aj splnomocnenie na výkon činností v mene SZČO.
Následne Sociálna poisťovňa bezplatne vydá bezpečnostný predmet, tzv. GRID kartu, ktorá slúži na autentifikáciu a autorizáciu prístupu do elektronických služieb Sociálnej poisťovne. Dokumenty ako aj služba budú prístupné od 4.3.2014 na webovej stránke elektronických služieb Sociálnej poisťovne
https://esluzby.socpoist.sk.