- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Reklama
- 10 najkreatívnejších reklám roku 2015! Pri nich sa nudiť nebudete
10 najkreatívnejších reklám roku 2015! Pri nich sa nudiť nebudete
Ignorovať reklamy nebolo nikdy jednoduchšie. Programy pre ich filtrovanie zvané ad blockers pomohli tomu, že tvorcovia reklám reklám už nemajú záruku, že sa na ich výtvory vôbec niekto pozrie.
V dôsledku zmien v sledovaní televízie, prijímaní správ a surfovaní na webe naviac rýchlo vymiera i publikum, ktoré predtým reklamy hltalo z pohodlia obývačiek. Našťastie ale panika, ktorá zavalila reklamky, vzbudila vlnu kreativity v snahe vyčleniť sa z davu a zaujať.
A rovnako tomu bolo i minulý rok. Pozrite sa na desať najkreatívnejších reklám roku 2015, ktoré predstavil portál Mashable.
USA – k odvráteniu násilia so zbraňami
V najprovokatívnejšej marketingovej kampani poslednej doby zriadila reklamná agentúra Grey na Mannhatane reálne vyzerajúci obchod so zbraňami, ktorý bol otvorený verejnosti. Zvrat v deji: každá zbraň bola označená prípadmi zastrelenia, nehôd, vrážd alebo samovrážd, v ktorých konkrétna zbraň zohrala rolu. Šokované a zmätené pohľady na tvárach zákazníkov dali kampani autentickú emotívnu silu.
Hyundai – Odkaz do vesmíru
Ako doprajete trinásťročnej dievčine kontakt s otcom, ktorý si poletuje vo vesmíre? Jednoducho dopravíte flotilu luxusných sedanov na púšť a riadite ich po trasách vo forme obrovských písmen čitateľných zo stratosféry. Spôsob to nie je síce praktický, ale zato je okázalý. Hyundai zabodoval s hitom, pri jeho natáčaní dokonca pokoril Guinnessov rekord.
Ad Council – Láska nemá nálepky
Trojminútové video neziskovej organizácie Ad Council natočenej na Valentína zachytáva dav, ktorý sleduje, ako si páry, kamaráti a rodiny navzájom prejavujú lásku za röntgenom. Ten ich vykresluje ako tancujúce, objímajúce sa a bozkávajúce sa kostry. Keď sa vynoria spoza röntgenu, ukáže sa, že niektorí z nich sú gejovia a lesby, že sú rôznych rás a rôznych náboženstiev. Skryté posolstvo je jasné: Odložte svoje predsudky.
Geico – Nepreskočitelné
https://www.youtube.com/watch?v=pvcj9xptNOQ
Tvorcovia reklám umiestňovaných pred začiatok videí na YouTube majú ťažkú úlohu – podľa výskumu je dopozerá do konca len malý zlomok ľudí. To sa ale spoločnosti Geico podarilo zlomiť chytrými a zábavnými reklamami, ktoré vás stihnú zaujať už v prvých sekundách.
Kampaň „Unskippable“ vytvorená agentúrou Martin Agency napratala všetku akciu do prvým piatich sekúnd a divákovi nedala šancu reklamu odpísať. Nasleduje 30 sekúnd, počas ktorých sa herci snažia zostať zmrazení na mieste, zatiaľ čo scéna okolo nich naberá úplne iný rozmer.
Atlantic Group – 37 dní
https://www.youtube.com/watch?v=Yv-of6kBe78
Atlantic pripravil pre svoj produkt jednu z pravdepodobne najextrémnejších skúšok, ktorými môže prejsť elektrické vykurovanie. Umiestnili sklenenú kocku na vrchol izolovanej hory v Britskej Kolumbii a vybavili ju dvoma elektrickými ohrievačmi.
V teplotách, ktoré klesali až k -30 °C, vyrobili spotrebiče dostatok tepla na to, aby sa na neprívetivom mieste i po 37 dňoch udržala svieža záhrada. Vlastne je to elegantnejšia verzia teleshoppingových scén, v ktorých sa moderátor pokúša vraziť nôž do topánky, aby dokázal jej odolnosť.
Comcast Xfinity – Zem Oz podľa Emily
https://www.youtube.com/watch?v=ZU7NU_fsaSU
Predstava sedemročného slepého dievčaťa o zemi Oz sa premení v krásny, prepracovaný snový svet vďaka tímu talentovaných bábkarov, kulisárov a make-up artistov v reklame od Comcast Xfinity. Spoločnosť požiadala Emily, aby sa rozrozprávala o tom, čo videla v mieste za dúhou, a tím kreatívnych ľudí reagoval na každú jej vetu.
Talwar Bindi – Odev, ktorý vám zachráni život
Nedostatok jódu, ktorý môže viesť k množstvu chorôb, predstavuje problém pre milióny žien na indickom vidieku. Filantropická reklamná agentúra Grey Singapore prišla na spôsob, ako ženy môžu užívať prevenciu každý deň. Vymyslela totiž „Life-Saving Dot“ bindi (život zachraňujúci indický odev zvaný bindi), ktorý poskytuje dennú dávku jódu, a potom ho rozdávala v zdravotníckych centrách po celej krajine. Skvelá ukážka, ako môže priemyselná a kreatívna kampaň pomôcť k riešeniu závažného problému.
Volvo – Farva života
https://www.youtube.com/watch?v=CfWzeGlaFvI
Volvo si dalo za cieľ znížiť počty cyklistických nočných nehôd pomocou vodného spreja, ktorý žiari v tme a ktorým si môžu cyklisti pomaľovať oblečenie a bicykel. Síce sa vzápätí ozvali cyklistickí aktivisti, ktorým sa nepáčilo, že video kladie vinu za nehody na cyklistov a chodcov namiesto na motoristov, ale po spreji sa len tak zaprášilo a reklama vzbudila veľké ohlasy.
MTV – Partia bielych
„Drží vás farba vašej kože pri zemi? Ste už otrávení z toho, ako vám predsudky kazia deň?“ Tak začína provokatívna kampaň MTV proti predsudkom „Look different“ hovorí úprimne pôsobiaci biely muž, ktorý sa tvári, že by rovnako tak dobre mohol predávať Viagru alebo Cialis. Reklama satiricky spochybňuje príčiny toho, prečo majú belosi privilégia, tým, že ich privádza do „rasovo nevyrovnaných situácií“.
Chevy – Super Bowl
Ďalší spôsob, ako zaujať televízneho diváka. Spoločnosť Chevy si vystrelila z miliónov tých, ktorí sledovali Super Bowl. Reklama po pár sekundách začala šumieť a diváci si mohli myslieť, že vypadol signál. Cieľom bolo ilustrovať efekt zlého wi-fi a propagovať bezdrôtové pripojenie do aút od Chevy.