Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako sa naučiť hovoriť „nie“? Tu sú tipy, ako byť tento rok lepší

žena, biznis, podnikateľka
Thinkstock
7. januára 2016 Zdroj www.medium.com Tlačiť

Ako zlepšiť svoju pracovnú výkonnosť a vedieť hovoriť druhým nie? Poradíme vám v nasledujúcich riadkoch. 

Expertka na sociálny marketing CamMi Pham radí týchto 5 nasledujúcich spôsobov, ako zlepšiť svoju produktivitu. Fakt, že ste zaneprázdnení a nemáte na nič čas, totiž automaticky neznamená vysokú výkonnosť. Keď sa naučíte pracovať tak, že môžete pracovať menej a paradoxne toho zvládnete viac. Tu je návod, ako na to.

Prestaňte pracovať nadčas

Napadlo vás niekedy, ako vznikol štyridsať hodinový pracovný týždeň? Môže zaň americký priemyselník Henry Ford, ktorý zistil, že ak skrátite dennú pracovnú dobu z desiatich na osem hodín a namiesto šesťdenného pracovného týždňa zavediete len päťdenný, vaša efektivita vzrastie. Americké združenie šéfov hlavných amerických spoločností Business Roundtable vydalo v roku  1980 správu o vplyve nadčasov na stavebné projekty. V nej napríklad tvrdia, že čím viac pracujete, tým menej efektívny a produktívny ste krátkodobom i v dlhodobom výhľade.

A konečne, výskum americkej armády ukázal, že keď si každú noc ukrojíte iba hodinu spánku, pôsobí to na vás ako 0,1 promile alkoholu. Takže piť na pracovisku sa nesmie, ale nevyspatí zamestnanci nikomu nevadia, i keď účinok je podobný.

Naučte sa hovoriť NIE

Takzvané Paretove pravidlo tvrdí, že 20 percent úsilia prináša 80 percent úspechu. To znamená, že zostávajúcich 80 percent úsilia venujeme iba  20 percentám výsledkov. Namiesto tvrdej práce sa sústreďte na tých 20 percent, ktoré prinášajú 80 percent efektu, a zvyšok nechajte plávať. A prestaňte súhlasiť  s úlohami, ktoré majú malé alebo žiadne účinky.

Rozdiel medzi úspešnými a veľmi úspešnými ľuďmi spočíva v tom, že tí veľmi úspešní hovoria skoro na všetko nie,“ tvrdí finančník Warren Buffett.

Väčšina z nás hovorí častejšie áno než nie, pretože je to jednoduchšie. Nikto nechce byť tým, kto stále niečo odmieta a neguje. Dá sa ale použiť jednoduchý trik. Namiesto nie nabudúce povedzte: To ja nerobím.

Prestaňte robiť všetko sami

Vezmime si za príklad online marketing – spotrebitelia vedia, čo a ako chcú lepšie než marketingoví odborníci. Celkom 51 percent Američanov verí pri zbieraní informácií o značke viac obsahu generovanému užívateľom, teda napríklad zákazníckym recenziám ako tomu, čo na svojom webe daná značka píše (16 percent), alebo tomu, čo o nej napíšu média (14 percent). Platforma Octoly zase uvádza, že užívateľské videá na YouTube majú desaťnásobný počet vzhliadnutí oproti profesionálnym videám značiek.

Byť dobrým marketérom obsahu pritom neznamená, že váš obsah je ten najlepší. Znamená to, že vybudujete veľkú komunitu, ktorá pre vás bude vytvárať obsah vysokej kvality. A taktiež si uvedomte, že môžete požiadať o pomoc, keď potrebujete. Nikto nemôže robiť všetko sám.

Dajte zbohom perfekcionizmu

Platí, že čím väčší perfekcionista, tým menej je produktívny. Perfekcionisti trávia nad úlohami viac času ako je potrebné, sústredia sa na detaily a uniká im celkový obraz. Čakajú tiež na ideálnu chvíľu. Ale ak v biznise čakáte na perfektnú príležitosť, znamená to, že idete neskoro. Marketingoví experti často čakajú na najvhodnejšiu príležitosť. A nakoniec ju prepasú. Najvhodnejšia príležitosť je TERAZ!

Urobte si čas pre seba

Keď sa na niečo veľmi sústredíte, uzavriete sa do vlastnej bubliny. Preto je dôležité aspoň raz za čas vypnúť, úplne nechať prácu a nájsť si čas pre seba. Pomáha to nášmu mysleniu.

Podľa zatiaľ neukončenej harvardskej štúdie si ľudia vytvárajú presnejšie a trvalejšie spomienky, keď zažívajú niečo sami. Určité množstvo samoty z vás urobí empatickejšieho človeka. A určitý čas strávený len sám so sebou vraj dokonca pomáha teenagerom k vyrovnanosti a lepším známkam.

Čas na sebareflexiu je nepostrádateľný. Riešenie sa často objaví, keď ho nehľadáte. Nikto sa ráno neprebudí výkonnejší. Ako všetko v živote i produktivita vyžaduje snahu. Keď budete len sedieť a čakať, nič sa nezmení. A my všetci sa musíme učiť, načúvať svojmu telu a optimalizovať svoju energiu pre úspešnejší a šťastnejší život.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

práca a kariéraúspech

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X