Má marketing predávať?
Toto je skôr nepochopenie ako dilema. Podnikatelia často nevedia, kde je hranica medzi marketingom a predajom.
Rozdiel medzi marketingom a predajom
Je to jednoduché: úlohou marketingu je hľadať a vytvárať záujem o produkt alebo službu. Inými slovami, marketing sa má postarať o to, aby bolo komu predávať.
Dá sa to dosiahnuť v troch krokoch:
- zákazníci musia o vás vedieť,
- musíte sa dostatočne odlišovať a
- musíte byť dôveryhodní.
Toto by mal dokázať váš marketing. Väčšina firiem sa v marketingu sústredí iba na bod 1. Lepšie ako nič, ale nestačí to! Malý dôkaz: zadajte si do Google „dovolenka v Taliansku“. Dostanete vyše 200 tisíc odkazov. Podľa čoho si vyberiete?
Tajomstvo úspechu je v tom, že potrebujete zákazníka osloviť a zaujať ešte PRED tým, ako sa rozhodne nakupovať. Vtedy máte ďaleko väčšie šance vybudovať si s ním vzťah a ukázať mu, že VY ste tá lepšia voľba. Inak ste v jednom vreci s konkurenciou a zákazník NEVIE posúdiť, kto je pre neho lepšia voľba.Preto zamerajte svoj marketing aj týmto smerom. Ukážte, že ste dôveryhodný partner a že ste to „pravé orechové“ práve pre neho. Pre zákazníka bude ľahšia orientácia v ponuke a pre vás to znamená istejší obchod.Veď si len porovnajte predaj zákazníkovi, ktorý oslovil vás a CHCE nakúpiť, s predajom zákazníkovi, ktorého ste vy oslovili s cieľom predať (tzv.studený kontakt)…