Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Má marketing predávať?

Má marketing predávať?
Fotobanka Pixmac
22. augusta 2012 Zdroj Autor: Martin Mišík, konzultant a tréner v oblasti predaja a komunikácie Tlačiť

Toto je skôr nepochopenie ako dilema. Podnikatelia často nevedia, kde je hranica medzi marketingom a predajom.

 

Rozdiel medzi marketingom a predajom

Je to jednoduché: úlohou marketingu je hľadať a vytvárať záujem o produkt alebo službu. Inými slovami, marketing sa má postarať o to, aby bolo komu predávať.

Dá sa to dosiahnuť v troch krokoch:

  1. zákazníci musia o vás vedieť, 
  2. musíte sa dostatočne odlišovať a 
  3. musíte byť dôveryhodní.

Toto by mal dokázať váš marketing. Väčšina firiem sa v marketingu sústredí iba na bod 1. Lepšie ako nič, ale nestačí to! Malý dôkaz: zadajte si do Google „dovolenka v Taliansku“. Dostanete vyše 200 tisíc odkazov. Podľa čoho si vyberiete?

 

Tajomstvo úspechu je v tom, že potrebujete zákazníka osloviť a zaujať ešte PRED tým, ako sa rozhodne nakupovať. Vtedy máte ďaleko väčšie šance vybudovať si s ním vzťah a ukázať mu, že VY ste tá lepšia voľba. Inak ste v jednom vreci s konkurenciou a zákazník NEVIE posúdiť, kto je pre neho lepšia voľba.Preto zamerajte svoj marketing aj týmto smerom. Ukážte, že ste dôveryhodný partner a že ste to „pravé orechové“ práve pre neho. Pre zákazníka bude ľahšia orientácia v ponuke a pre vás to znamená istejší obchod.Veď si len porovnajte predaj zákazníkovi, ktorý oslovil vás a CHCE nakúpiť, s predajom zákazníkovi, ktorého ste vy oslovili s cieľom predať (tzv.studený kontakt)…

 

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podpora predaja

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

september

16sep6:30Legislatívne zmeny v mzdovej učtárni v roku 20196:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

16sep6:30Špecialista na DPH a daň z príjmov6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

16sep6:30Špecialista na DPH a daň z príjmov6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X