- Podnikam.sk
- Články
- Financovanie
- Znižovanie nákladov
- Slováci sa čoraz viac zaujímajú o mobilné bankovníctvo
Slováci sa čoraz viac zaujímajú o mobilné bankovníctvo
Tatra banka verí, že v oblasti bezkontaktných mobilných platieb bude rok 2015 prelomový.
Slováci sa presunuli od pobočiek k digitalizovaným formám bankovníctva
Slováci sú pripravení uskutočňovať bankové operácie cez mobil a aktívne sa o túto možnosť aj zaujímajú. „Dôkazom je viac ako 100 tisíc aktívnych používateľov našej bankovej aplikácie, pričom ich počet neustále rastie,“ povedala hovorkyňa Tatra banky Marína Masárová. To, že Slováci čoraz viac využívajú nové technológie, potvrdzuje aj on-line banka Zuno.
Bankovníctvo sa podľa hovorcu Zuno banky Lukáša Tomisa presúva z pobočky do mobilu. „Mesačne evidujeme takmer 200 tisíc prihlásení a približne 30 tisíc transakcií. To len svedčí o tom, že tento trend je čoraz viac obľúbenejší a mobil bude prioritným kontaktným miestom s bankou,“ povedal Tomis.
Ako uviedla hovorkyňa ČSOB Zuzana Eliášová, Slováci už používajú telefóny nielen ako prístroje na telefonovanie, ale aj ako smart zariadenia s internetom s množstvom funkcií. Aj táto banka eviduje narastajúci počet užívateľov ich mobilnej aplikácie. „Každý piaty používateľ elektronického bankovníctva pristupuje na svoj účet z telefónu alebo tabletu a zvyčajne po prvom použití už zotrváva pri používaní mobilnej aplikácie,“ skonštatovala Eliášová.
Svet mobilných technológií a mobilných platieb je podľa Tatra banky veľmi dynamický. Využívanie mobilných telefónov na iné účely ako telefonovanie neustále rastie. Rozšírenie bezkontaktného platenia mobilným telefónom medzi širšiu verejnosť závisí od rôznych faktorov. Jedným zo základných predpokladov je dostupnosť širokej akceptačnej siete obchodníkov, pričom tento predpoklad Slovensko už spĺňa. „Aj z toho dôvodu veríme, že v oblasti bezkontaktných mobilných platieb bude rok 2015 prelomový,“ domnieva sa Masárová.
V menších mestách alebo v prípade staršej generácie fenomén pobočky nevymizol
Slováci sa presunuli od pobočiek k digitalizovaným formám bankovníctva. Podľa Tomisa je možné, že v menších mestách alebo v prípade staršej generácie fenomén pobočky nevymizol. Klienti však oproti minulým rokom trávia oveľa viac času na internete, a preto logicky očakávajú, že on-line vybavia aj veci súvisiace s bankou. „Banka v mobile svojou flexibilitou prekonáva pobočky. Nikdy nie je zavretá, klienti ju majú po ruke a informácie k dispozícii okamžite,“ doplnil špecialista na mobilné bankovníctvo on-line banky Zuno František Cimbálik.
V Zuno banke v rámci mobilného bankovníctva zaznamenali takmer 60-percentný nárast užívateľov oproti minulému roku a ich mobilnú aplikáciu využíva takmer tretina klientov. „Predpokladáme však, že toto číslo porastie,“ uviedol Tomis. Od začiatku roka 2012 narástol počet aktívnych používateľov internetbankingu Slovenskej sporiteľne o štvrtinu a desatina používa na platenie mobilné aplikácie. Zatiaľ čo platby cez internetbanking rastú podľa sporiteľne približne o desatinu ročne, platby cez mobil narástli za uplynulý rok o 140 %.
Za posledné tri mesiace uskutočnili klienti Tatra banky mobilmi platby v celkovom objeme viac ako 500 tis. eur, pričom priemerná suma jednej platby mobilom bola 17 eur. V rámci mobilnej bankovej aplikácie eviduje Tatra banka viac ako 160 tisíc klientov, pričom suma poslaných peňazí za mesiac predstavuje 70 mil. eur. V rámci inej aplikácie, kde je možné posielať peniaze na telefónne číslo, eviduje Tatra banka takmer 65 tisíc používateľov, pričom týždenne ich pribudne zhruba 700 nových a suma poslaných peňazí za mesiac predstavuje približne 630 tis. eur.