Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Čo letecké spoločnosti svojim cestujúcim nehovoria? Letušky odhalili fakty o lietaní

Young woman in international airport, walking with her luggage, back view. Flight attendant going to meet her crew
thinkstockphotos.com
8. júna 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Úlohou letušiek je viac ako len chodiť s nápojmi a usmievať sa na cestujúcich. Sú zodpovedné za bezpečnosť cestujúcich a, samozrejme, vedia o lietaní viac ako ktorýkoľvek cestujúci.

Aby sa o lietaní dozvedel viac, opýtal sa jeden používateľ webu Quora, „aké sú niektoré veci, ktoré posádka lietadla vie, ale nepovie vám ich?“ Viaceré skúsené letušky zareagovali na túto otázku a podelili sa o informácie.

Budete informovaní v prípade, že lietadlu hrozí havária

Ak ste nervózny cestujúci, potom je predpoklad, že i pri najmenšej turbulencii chytáte záchvaty paniky a snažíte sa prísť na to, či lietadlo spadne alebo nie. Podľa člena posádky, kapitán alebo palubný personál cestujúcim oznámi, keď je lietadlo v ťažkostiach.

„Kapitán sa, pokiaľ je na to čas, o informácie podelí a potom začne núdzovo pristávať,“ povedala jedna z letušiek. „Mojou úlohou je zabezpečiť, aby sa všetci dostali von živí, takže by som sa postarala, aby ste boli pripravení čo najviac.“

Letušky nedostanú zaplatené, kým sa dvere lietadlá nezatvoria

Letušky sú vraj vyplácané iba po dobu letu, to znamená, že za prácu mimo lietadla nedostávajú nič zaplatené. Napriek tomu musia pracovať o minimálne dve hodiny naviac, aby cestujúcich dostali do lietadla a potom ich z neho aj vysadili. Pokiaľ je lietadlo technicky otvorené, nemajú nárok na odmenu.

Selective focus shot in an airplane
thinkstockphotos.comilustračné: thinkstockphotos.com

Spoločnosti často používajú tie isté prikrývky a vankúše

Áno, deka, pod ktorou spíte, nemusí byť nepoužitá. Niektoré letecké spoločnosti opakovane používajú prikrývky a vankúše, aspoň to tvrdí bývalá letuška Fatihah Sudewo. „Paplóny a vankúše dostanete opakovane znova a znova. Proste sa zložia a odložia na ďalší let.“ Samozrejme, závisí to od toho, akou spoločnosťou letíte. Najistejšie je požiadať o novú prikrývku či vankúš v plastovom vrecku.

Voda v lietadle je „hustá“

Ak si dávate niečo na pitie, uistite sa, že to nie čaj alebo káva. Použitá voda na tento nápoj pravdepodobne pochádza z vodnej nádrže lietadla a pravdepodobne nie je veľmi čistá. „Voda z lietadla je nechutná,“ tvrdí anonymná letuška. „je mi ľudí, ktorí ju pijú, naozaj ľúto. Nikdy som nevidela, že by nádrž, odkiaľ sa berie, vyčistili.“

Kúpeľne sú ešte horšie

Nie je tajomstvom, že záchody v lietadlách nie sú veľmi čisté, prekvapením ale môže byť to, že letušky ich používajú len zriedka. Radšej si počkajú, kým lietadlo pristane.

Flight attendant serving passenger
thinkstockphotos.com

Posádka dostáva lepšie jedlo ako cestujúci

Jedlo v lietadle môže byť pre väčšinu cestujúcich sklamaním, letušky však dostanú omnoho lepšiu stravu. „Naše jedlá sú o niečo lepšie ako jedlá cestujúcich,“ napísala jedna letuška. Hoci kvalita jedla sa líši podľa spoločnosti, v lietadlách sú vozíky určené pre posádky s čerstvým ovocím, pečivom, zákuskami či nápojmi.

Letušky toho veľa nenaspia

Najmä pokiaľ dochádza k meškaniu nemajú letušky veľa času na oddych. Oneskorenie znamená, že na ďalšej smene chýba posádke spánok. „Nenávidíme meškanie rovnako ako vy, ak nie viac,“ tvrdí letuška.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X