Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako sa stať milionárom na webe: rozhovor s Markom Anastasim

Marketing/online marketing/stat milionarom webe
Mark Anastasi. Foto: Archív M. Anastasiho
28. apríla 2014 Zdroj Podnikam.SK Tlačiť

Mark Anastasi je autor takmer 30 e-kníh o svojich skúsenostiach prednáša po celom svete. Jeho kniha „The Laptop Millionaire“ sa stala jednotkou v rebríčku New York Times aj na Amazon.com.

Ľudia potrebujú objaviť, čo je ich vášňou

Aká bola vša cesta k biznisu cez internet? 
Vyrastal som v Grécku, v 18 rokoch som sa rozhodol odísť do Anglicka, pretože doma som nemal dobré pracovné vyhliadky. Moja stará mama z otcovej strany pochádza z Londýna, cez druhú svetovú vojnu tam pôsobila ako zdravotná sestra. Som teda z časti Angličan. V Oxforde som študoval manažment obchodu a aby som mohol za štúdium platiť, zamestnal som sa v bezpečnostnej službe. Potom som pracoval 14 mesiacov na pozícii predajcu po telefóne. Dúfal som, že si zarobím dosť, aby som mal z čoho žiť, študovať a splácať pôžičky.
Moje príjmy však boli veľmi nízke, dostával som sa do stále väčšieho mínusu. Za tri roky sa môj dlh na kreditnej karte vyšplhal na 7000 libier. Za celých 14 mesiacov, čo som predával po telefóne vzdelávacie kurzy, sa mi podarilo predať len jeden. Niet sa čo čudovať, že ma vyhodili. Veľmi ma to zasiahlo. Bol som frustrovaný, mal som depresie, dva mesiace som sa nemohol dostať z postele. Nedarilo sa mi nájsť si prácu. Zašiel som na úrad práce, ale bolo to pre mňa ponižujúce, odišiel som odtiaľ.
Keď som už dva mesiace neplatil nájom v prenajatom byte, majiteľ ma odtiaľ vyhodil. Na pár dní som išiel ku kamarátovi, potom k inému a tak ďalej. Ale oni na tom neboli o nič lepšie ako ja. Tak som sa raz jednoducho zobral a odišiel žiť do opustenej budovy. Spolu so mnou tam žilo asi 20 bezdomovcov. Mal som len kufor s oblečením a kolieskové korčule. Vtedy som to netušil, ale napokon sa toto miesto stalo mojím domovom na dlhých 5 mesiacov.
Ako ste sa z toho dostali?
Natrafil som na seminár, ktorý sa venoval osobnostnému rozvoju, ktorý sa zhodou okolností konal kúsok od miesta, kde som vtedy prebýval. Vstupenka však stála 300 libier. To bol pre mňa celý majetok! V tom čase som už asi 7 mesiacov nemal žiaden príjem, prežíval som len vďaka 7 či 8 kreditným kartám. Banky mi dokonca zvyšovali limit na prečerpanie. Dnes sa to zdá neuveriteľné, ale v Anglicku vtedy banky poskytovali úvery a kreditné karty doslova komukoľvek.
Rozhodol som sa, že toto bude moja posledná šanca. Napriek vysokej sume som si kúpil lístok na tento seminár. Čo som sa tam naučil mi absolútne zmenilo život. Písal som si poznámky ako bláznivý, nasával som všetky informácie ako špongia. Veľa som sa pýtal, všetko som skúšal. Začal som pracovať na mojich postojoch a „nastavení mysle“. Uvedomil som si, ktoré myšlienky a názory ma držia na mizine a pre ktoré sa roky cítim nespokojný.
Kde nastal ten kľúčový zlom, ktorý vás pohol smerom k úspechu?
Vedľa mňa sedel istý muž menom Francis, podnikateľ zo severného Anglicka. Jedna z jeho firiem sa zaoberala predajom asi 60 e-kníh online (vo svojej knihe ho volám „laptopový milionár“).
                                                                                     
Niekoľko dní po tomto seminári som si robil jedno cvičenie. Potreboval som vymyslieť 100 dôvodov, prečo by som mal zarábať 2000 libier mesačne a nájsť 100 spôsobov, ako ich zarobiť. Spomenul som si vtedy na Francisa a na jeho biznis model.
Zavolal som mu a povedal som mu niečo ako „Francis, v jednej knihe som si prečítal, že človek by mal pracovať preto, aby sa niečo naučil, nie preto, aby iba zarobil. To znamená, že každý by mal mať zamestnávateľa, u ktorého získa hodnotné zručnosti, ktoré môže dlhodobo využívať. A teda netráviť v práci čas len preto, aby si zaplatil účty. Čo by si povedal na to, že budem pre teba zadarmo pracovať a ty ma za to naučíš všetko o internetovom marketingu.“
Začal sa smiať, pravdepodobne mu ešte nikdy nikto nenavrhol prácu zadarmo. Povedal, že má momentálne plný stav a neprijíma ľudí. Ale že jeho stratégia je jednoduchá a podelí sa o ňu so mnou.
Ako znela?
Bola nasledovná:
  1. Nájdi si cieľový trh – ľudí, ktorí majú nejaký problém.
  2. Vytvor alebo objav riešenie tohto problému.
  3. Vytvor si web stránku, prostredníctvom ktorej môžeš služby či produkty, ktoré problém riešia, predávať.
  4. Zabezpeč si návštevnosť tejto stránky (vďaka čomu sa tvoje služby alebo produkty začnú predávať).
To je všetko. Zašiel som teda do internetovej kaviarne a začal som pracovať. Za 2 týždne som napísal svoju prvú príručku vo forme e-knihy. Ďalší týždeň som zisťoval, ako ju umiestnim na web a ako zrealizujem online predaj. Štvrtý týždeň som študoval, ako priviesť na stránku ľudí prostredníctvom dostupných online nástrojov.
Na 28. deň môjho snaženia som spustil web stránku. A čo myslíte, čo sa stalo? Samozrejme, nepredal som nič. Ale na druhý deň, som už mal prvého zákazníka. Potom ďalších dvoch a na konci týždňa si zhruba 5 ľudí denne kúpilo moju e-knihu. Stála 67 libier.
Vtedy sa všetko začalo meniť veľmi rýchlo. Najskôr som odišiel od bezdomovcov a splatil som dlhy. Môj príbeh sa medzičasom stal zaujímavým. Ľudia za mnou chodili poradiť sa a chceli počuť, ako som sa dostal z takej finančnej a životnej mizérie. Tak som si otvoril firmu na organizovanie seminárov a školení. Odsťahoval som sa z Anglicka na Cyprus. Na prácu mi stačil môj notebook, mohol som žiť a pracovať kdekoľvek, kde mi to moje zárobky umožňovali.

Najčastejším problémom pri začiatku podnikania sú vstupné náklady. Aké sú pri štarte on-line biznisu náklady a ako tento problém prekonať?

Mňa stálo založenie môjho prvého biznisu 400 libier. Som presvedčený, že dnes vás to môže výjsť aj na menej ako 100 dolárov. Ceny techniky a technológií išli dole. Zadarmo je YouTube, Facebook, Twitter, blogovanie. Rovnako Google, Amazon.com a eBay.com.

Ak chcete robiť webináre, vyjde vás to na asi 99 dolárov mesačne. Platformy na e-mail marketing stoja menej ako 30 dolárov mesačne. Keď máte dobrý nápad a nechýba vám motivácia, som si istý, že nájdete peniaze na svoj rozbeh.

Preto často svojim klientom radím tieto dve cvičenia:

  1. Urobte si zoznam 100 dôvodov PREČO by ste mali zarábať 10 000 eur mesačne (alebo povedzme prečo by ste mali začať podnikať).
  2. Vymyslite 100 spôsobov AKO by ste ich mohli zarobiť.

Zo skúseností viem, že tieto dve cvičenia vám dodajú presne tú správnu motiváciu, ktorú potrebujete. Odrazu máte pred sebou 100 vašich vlastných nápadov, stačí si len vybrať.

Máte desaťtisíce klientov vo vyše stovke krajín sveta, preto máte možnosť porovnávať ich prístup k podnikaniu. Aký prístup k podnikaniu majú podľa Vás Slováci?

Vidím, že na Slovensku začína s podnikaním naozaj veľa mladých ľudí. To je skvelé. Momentálne je trend založiť si svoj vlastný biznis viditeľne na vzostupe. Na druhej strane mám pocit, že relatívne starší ľudia, ktorí vyrástli ešte v komunizme, sú stále voči podnikaniu a risku, ktorý je s tým spojený, dosť rezervovaní. Majú tendenciu neveriť takémuto modelu zarábania peňazí, úspech nepovažujú za hodnotu. Ale aj tu je to na dobrej ceste.

Ostali ste v kontakte s niektorými svojimi klientmi? Čo sa Vám pri spätnej väzbe od klientov ukázalo ako najfunkčnejšia rada a naopak, čo ste počas svojich rokov praxe v odporúčaniach museli meniť?

So všetkými svojimi klientmi som v podstate v každodennom kontakte formou denných newslettrov. Asi 3 – 4 krát ročne im píšem klasickou poštou. V niektorých prípadoch využívam komunikáciu formou SMS správ alebo na Facebooku.

Rád sa svojich klientov pýtam, ktorých spíkrov by napríklad radi videli na vzdelávacích seminároch, ktoré organizujem. Takto získavam veľa cenných odporúčaní. Nielen od mojich klientov, ale aj od ľudí, ktorých vidím prvýkrát v živote, najčastejšie dostávam otázku “Ako sa dá zbohatnúť či prosto zarobiť peniaze rýchlo a jednoducho?” Veľmi sa im však nepáči, čo im odpoviem.

Moja rada totiž znie, že musia zmeniť prístup, musia zmeniť svoje psychické nastavenie, musia sa sami seba opýtať “Ako ja sám môžem poskytnúť hodnotu trhu, ako môžem poskytnúť cenné riešenia ľuďom naokolo?”.  Viem, že budú musieť makať, ak to s úspechom myslia vážne.

Aj na Slovensku denne pribúdajú doslova desiatky e-shopov, ale prežije ich len zlomok. Čím sa podľa Vás odlišujú tie úspešné? V čom teda tkvie tajomstvo biznis úspechu pri podnikaní cez internet?

Treba povedať, že ľudí, ktorí nakupujú cez internet pribúda. A napriek najhoršej ekonomickej kríze od roku 1929, e-commerce ja na vzostupe všade na svete. Amazon.com navštívi mesačne 580 miliónov užívateľov.

Podľa môjho názoru prežijú e-shopy, ktoré sa sústreďujú na budovanie značky a svojho mena, kvalitný zákaznícky servis a pravidelnú komunikáciu so zákazníkmi, v neposlednom rade potom dobrú ponuku aj so špeciálnymi bonusmi. Je totiž 7 krát jednoduchšie predať niečo existujúcemu zákazníkovi ako novému.

TIPY:

Internetový biznis výrazne ovplyvňujú aj mobilné technológie a obchod tak doslova prebieha u ľudí „v obývačkách“. Čo by mal podnikateľ urobiť, aby sa tomuto trendu prispôsobil?

Komunikácia na mobilných zariadeniach sa dostáva do popredia, s tým súhlasím. Príjem Facebooku z reklamy prezeranej na mobilnom zariadení dnes tvorí až 59 % celkových príjmov z reklamy. 36 % e-mailov užívatelia čítajú na telefónoch a tabletoch. Preto sa tým aj ja sám musím zaoberať.

Na druhej strane si myslím, že nie každý podnikateľ musí hltať a sledovať všetky aktuálne trendy. Namiesto toho by sa všetci mali sústrediť na to základné: prichádzať z dobrou ponukou pre svojich dlhodobých aj nových klientov, komunikovať výhody svojho biznisu, komunikovať s klientami pravidelne a manažovať svoj biznis.

Podnikateľ musí myslieť strategicky. Mal by sa sústrediť na jednu dobrú stratégiu generovania potenciálnych klientov (ĺead generation) a jednu dobrú stratégiu ich konverzie (lead conversion). Privádzať nové prospekty na svoje stránky napríklad a konvertovať ich na predaj.

Predaj cez internet má v porovnaní s komunikáciou face-to-face nevýhodu v tom, že je neosobný. Ako tento handicap prekonať?

Ja rád používam, a radím to aj mojim klientom, video content: webináre, YouTube videá. Ale aj Facebook, blogy a e-mail marketing sú výbornými nástrojmi na rozpovedanie príbehu a udržiavanie komunikácie so zákazníkmi. Webináre navyše umožňujú interakciu v reálnom čase, môžete odpovedať na otázky ľudí priamo počas neho. Vďaka týmto nástrojom je online komunikácia zrazu omnoho osobnejšia.

A samozrejme, robíme aj živé semináre a workshopy, ktorých sa môžu zúčastniť. Budovanie vzťahu s klientami považujem za zásadné. Som presvedčený o tom, že zákazníci nakupujú od ľudí, ktorých poznajú, majú ich radi a veria im – tvrdil to už v roku 1936 Dale Carnegie, známy autor a lektor predajných techník. A internet ja na budovanie vzťahu výborným nástrojom. Za veľmi nízke vstupné náklady možno byť v kontakte s tisíckami ľudí.

Aké sú nové trendy vo svete on-line biznisu a čo túto sféru podľa Vás ovplyvní počas najbližších 5 rokov?

Nárast používania sociálnych médií, e-commerce, aplikácia a predaj cez mobilné zariadenia zmení náš vzťah k technológiám a k dodávateľom. Predstavte si, že idete okolo obchodu a zrazu “bling”, príde vám správa o špeciálnej ponuke. Opäť však pripomínam: podnikatelia by sa mali sústrediť najskôr na zvládnutie základov svojho biznisu.

Je možné niektoré vaše skúsenosti aplikovať aj na biznis mimo internetu?

Rozhodne. Princípy, ako si získať klienta, psychológia predaja, techniky, čo robiť potom, ako zostať v kontakte, systematizácia procesov… . To sú všetko kroky, ktoré platia rovnako v online aj v “offline” svete.

Vo svete existujú stovky motivačných techník. Čím je tá vaša odlišná?

Ľudia motiváciu nepotrebujú. Môj workshop nie je “motivačným seminárom”.  Ľudia potrebujú objaviť, čo je ich vášňou, čo je ich zmysel života, ktorou cestou kráčať. Ja sa preto na workshope snažím previesť účastníkov technikami, ktoré im pomôžu identifikovať a eliminovať ich negatívne a limitujúce vnútorné presvedčenia, ktoré im nedovoľujú pohnúť sa vpred. Pomôže im to pripraviť sa a odpichnúť sa. Je to účinnejšie ako vonkajšia “motivácia”.

Aké sú vaše doterajšie úspechy?

Pravdou je, že počas prvého roka môjho podnikania som sa naučil základy, ktoré dodnes používam pre rozvoj svojho biznisu. Vďaka znalostiam z oblasti podnikania a marketingu som rozbehol viacero firiem a za desať rokov som predal služby a produkty za 10 miliónov dolárov.

Dnes môžem povedať, že som veľmi vďačný za svoj život. Mám približne 40 000 klientov v 116 krajinách sveta. Cestujem po svete a organizujem intenzívne školiace workshopy, komunikujem prostredníctvom newslettrov, píšem knihy a ponúkam služby v oblasti rozbiehania biznisu. V posledných rokoch navštívilo moje kurzy už viac ako 16 000 ľudí.

Čo všetko sa môžu dozvedieť návštevníci workshopu, ktorý organizujete 17. a 18. mája 2014 v Bratislave?

V Bratislave organizujeme intenzívny dvojdňový workshop, ktorý sa volá Laptop Millionaire LIVE. Je pre všetkých, ktorý túžia zmeniť svoj život a dosiahnuť výrazne lepšie výsledky vo svojom biznise a finančnom živote. Je ideálny pre ľudí, ktorí chcú začať svoj vlastný biznis a pracovať z domu, ďalej pre podnikateľov a majiteľov firiem, hľadajúcich nové možnosti rozvoja a spôsoby, ako využiť internet pre rast svojich firiem.

Okrem iného na tomto workshope objasním

– 7 tajomstiev, ktoré dokážu reálne zmeniť život

– spôsoby, ako rozbehnúť online biznis

– dôvody, prečo finančný úspech začína v našej mysli

– ako si vytvoriť svoju “vlastnú ekonomiku“ a zabezpečiť sa prostredníctvom pasívnych príjmov

– nástroje, ako zarábať vďaka sociálnym sieťam

– taktiky guerilla marketingu

– techniky, ako objaviť svoje životné poslanie a životný cieľ

– a prezradím aj jednoznačný vzorec úspechu.

Veľmi sa na slovenské publikum teším.

SÚŤAŽ

Vyhrajte vstup na workshop MARKA ANASTASIHO,ktorý sa uskutoční 17. a 18. mája 2014 v Bratislave

Súťaží sa o 3 vstupenky, každá v hodnote 397 eur

VSTUP DO SÚŤAŽE

Súťaž prebieha od 27.4. – do 4.5.2014

Rozhovor pripravil Ivo Trávniček, foto: archív M. Anastasiho

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Chcem začať podnikaťPodnikamPodnikám na internete

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

09máj8:30Rast cien stavebných materiálov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X