- Podnikam.sk
- Články
- Inšpirácia
- Ako získať zákazníkov vďaka internetu? Nakopnite podnikanie s troma „R“
Ako získať zákazníkov vďaka internetu? Nakopnite podnikanie s troma „R“
BRATISLAVA 2. októbra 2017 (P/PR) – Podnikanie v 20. storočí a podnikanie v 21. storočí delí niečo naozaj podstatné – internet. Kým pred dvadsiatimi rokmi sa s ním ľudia ešte len zoznamovali, dnes na ňom hľadajú doslova všetko. Web je nielen veľkou „encyklopédiou“, ale aj virtuálnym priestorom plným obrovských príležitostí. A to aj v biznise.
Základom online podnikania je predovšetkým vlastná doména. Naformátovať ju, nadizajnovať a ešte aj obhospodarovať tak, aby pravidelne žila, si však vyžaduje nielen čas, ale aj značnú dávku digitálnych zručností a orientáciu v najnovších trendoch. Ak teda nie ste internetový „guru“, musíte si objednať niekoho, kto sa o váš online biznis aspoň na úvod postará. A to ani zďaleka nie je lacná záležitosť. Ak ste však limitovaní financiami alebo svojimi možnosťami, nemusíte ešte vešať svoje podnikanie na klinec.
Registrácia
Využiť môžete už existujúce domény, kde si založíte svoje firemné konto. Vyhnite sa však internetovým katalógom, ktoré fungujú iba ako digitálne Zlaté stránky. Vhodným miestom, ktoré okrem prezentácie ponúka aj priamu možnosť interakcie so zákazníkmi, je napríklad portál Domelia.sk. Zaregistrovať sa tu môžete, či podnikáte ako jednotlivec, alebo prevádzkujete väčšiu firmu.
Portál prevádzkuje spoločnosť Profesia a je primárne určený pre služby v oblasti remeselných prác, opatrovanie detí, seniorov či ľudí so špecifickými potrebami, upratovacie služby a starostlivosť o domácnosť či záhradu či v prípade, že sa venujete vzdelávaniu a doučovaniu. Registrácia je rýchla, jednoduchá, bezplatná a otvorí vám dvere k novým príležitostiam.
Renomé
Výhodou Domelie je možnosť obojstrannej interakcie – teda nenájdete tu iba ponuku služieb, ale i dopyt, teda samotných zákazníkov. Výhodou zároveň je, že medzi ostatnými poskytovateľmi služieb viete ľahko nájsť aj posilu v prípade, že vaša firma bude rásť, alebo dostanete viac objednávok, ako ste aktuálne schopní sami vybaviť. Nie je nutné klientov odmietať, nájdite si dočasný záskok.
Istotne ste sa už sami presvedčili, že klientov vám najrýchlejšie prinesie aj dobrá reputácia. Ak sú zákazníci s vašou prácou spokojní, na Domelia.sk vám priamo na vašom profile môžu nechať recenziu a hodnotenie viditeľné pre ďalších potenciálnych klientov. Čím viac pozitívnych referencií sa bude nachádzať pri vašom mene, tým vyššie budete v zozname poskytovateľov a tým rýchlejšie porastie záujem o vaše služby. Ak by predsa len niekto na spätnú väzbu zabudol, môžete si ho aj dodatočne vypýtať.
Reprezentácia
Firemné konto na Domelia.sk je v prvom rade reprezentatívna výkladná skriňa, vďaka ktorej môžete pútavo odprezentovať svoje služby bez toho, aby ste míňali prostriedky na doménu a nákladnú tvorbu a údržbu vlastnej webstránky. Profil na Domelii pozostáva z profilového obrázka, ktorým môže byť vaše logo či fotografia, a textových polí, v ktorý môžete vlastnými slovami popísať svoje služby.
Na vyplnení a úprave svojho online profilu si dajte záležať, pretože vás bude reprezentovať a „predávať“ nielen voči klientom, ale aj potenciálnym zamestnancom. Jasne a zreteľne popíšte svoju ponuku a očakávanú odmenu. Záujemcom o vaše služby, ale aj o spoluprácu, odpovedajte za každých okolností, aj keby ste boli nútení odmietnuť. Na základe vašej aktivity a interakcie s ostatnými portál totiž denne aktualizuje poradie v zozname poskytovateľov. Byť aktívny a na očiach je preto na nezaplatenie.